עיצוב לוגו לעסק הוא תהליך מרגש מאין כמוהו. תחושת הראשוניות, החלומות, השאיפות, האני מאמין שלכם בהקמת החברה – כל אלו מתנקזים לתוך הלוגו שילווה את הפעילות שלכם בשנים הקרובות.

עיצוב לוגו לעסק הוא תהליך מאתגר מאוד בדיוק מהסיבות האלו. בסופו של יום, רוב בעלי החברות נדרשו לבנייה של שפה מיתוגית מספר פעמים בלבד לאורך חייהם, ורוב האנשים היו מעורבים בתהליך אפילו פחות מזה. עיצוב לוגו הוא לא תהליך שקורה כל יום בחיי החברה.

עיצוב לוגו לעסקעקב החשיבות העצומה של הלוגו שלכם וההשפעה של השפה המיתוגית שלכם על קהל היעד שלכם, חשוב מאוד שתדעו איך לנהל את התהליך בצורה נכונה, מה לשאול, מה לבדוק ואיך לוודא שהתוצאה שהתקבלה תוכל ללוות אתכם שנים רבות קדימה. אין דבר מתסכל יותר מהחלפה תדירה של לוגו חברה עקב חוסר שביעות רצון מהתוצאה.

חשוב לנו לשים כאן קו ברור מאוד בי המותג שלכם ובין הלוגו. הלוגו הוא למעשה הביטוי הגרפי הפשוט ביותר של שם החברה שלכם. האם הלוגו ישקף בעתיד את הערכים שהחברה מקרינה? האם התפוח של אפל מקרים קדימה וטכנולוגיה? או שההקשר שלכם עם המותג, השיווק והפרסום שלו, ההילה שלו – הם אלו שגורמים לנו ללכת שבי אחרי המותג הזה?

המותג שלכם מורכב מאלמנטים רבים וחתיכות רבות מרכיבות את הלגו הזה שנקרא מותג. אין פה רק גורם אחד אלא שילוב של מספר גורמים שמתחילים בלוגו ממשיכים בשירות, בתפעול, במוצר שלכם והאיכות שלו ועוד.

אם החברה שלכם עומדת בפני תהליך של מיתוג מחדש, אנחנו ממליצים לכם לבקר בלינק לקריאה של מאמר על תחום מיתוג מחדש. מיתוג מחדש הוא תהליך מורכב יותר שדורש מיומנות וחשיבה אסטרטגית רחבה.

קדימה. בואו נפשיל שרוולים, נחדד עפרונות ונשרטט על השולחן מספר טיפים חשובים לעיצוב של המותג שלכם.

 

טיפ 1 – תבדקו את הלוגו בשחור ולבן

עיצוב לוגו לעסק אינו כולל התייחסות רק לצבעים של המותג ולביטויים היותר צבעוניים שלו. משרד מיתוג מקצועי יבחן את הלוגו שלכם בכל הצורות וגם בצבעים מונוכרומטיים, על מנת לבחון את הלוגו בכל האפשרויות ולא לגלות יום אחד כי הלוגו אינו יושב טוב על הצבעים לבן או שחור.

אם בוחנים את הלוגו של שטיק מדיה לדוגמא, המקור שלו הוא צבעוני וכולל את הגוון ירוק וסגול, אך תמיד ישנה התייחסות לאופן שבו הלוגו יישבה על רקע לבן או שחור כדי לוודא שהעוצמה שלו עוברת גם כך אל הגולשים.

חשוב לבדוק את המיתוג גם על רקע לבן לדוגמא, כדי לראות שצבעים בהירים מדיי לא נעלמים וכמובן הפוך מזה לגבי צבעים כהים על רקע שחור.

עיצוב לוגו לעסקטיפ 2 – פשטות

פשטות היא תכונה כל כך חשובה בדברים רבים בחיים, וכך גם במיתוג העסקי הבא של החברה שלכם. אל תסבכו דברים, אל תחפשו להוסיף אלמנטים קטנים וכל מיני שרבוטים כי אתם מרגישים שמשהו חסר. סביר להניח שאם לקחתם משרד מקצועי הוא יידע להסביר לכם את ההגיון מאחורי העיצובים והחשיבה שעומדת מאחורי כל החלטה.

ב.ב. קינג, אחד מגדולי נגני הגיטרה אי פעם, אמר כי המוזיקה היא השתיקה שבין התווים. מי שמאזין ליצירות המוזיקליות שלו, לא יכול שלא להתרשם מהיכולת לומר כל כך מעט, בדיוק רב כל כך.

לקוחות רבים מדיי, לא משנה באיזה ארגון ובאיזה גודל ארגון, מחפשים להוסיף אלמנטים כי הם מרגישים שמשהו חסר להם. תנו מבט על הלוגו של נייק, או נטפליקס, או יוטיוב. ובכלל שלא נזכיר את אפל… רוב הלקוחות שהיו מקבלים לוגו כזה לידיים שלהם היו אומרים שהוא חלש, חסר בו משהו, לא בוגר או פשוט מדיי. וכמובן – שחסר להם בו משהו.

עיצוב לוגו לעסק צריך להיות פשוט אך מדוייק, ברור אך עוצמתי. אל תחפשו לסבך דברים ותנו אמון במשרד המיתוג שלכם. זה מצביע על היכולות העסקית והניהולית שלכם לבחור בעלי מקצוע מיומנים ולתת להם לעשות את מה שהם יודעים לעשות הכי טוב.

 

טיפ 3 – אייקון ברור

משרד המיתוג שלכם חייב לבדוק איך יישב האייקון של המיתוג החדש בכל הפלטפורמות האפשריות ובגדלים קטנים, כמו למשל תמונת פרופיל מובייל בפייסבוק או אינסטגרם. החיבור לסעיף הקודם הוא הכרחי וברור לחלוטין.

ככל שתעמיסו מידע ופרטים קטנים על הלוגו שלכם, כך יהיה קשה יותר להבחין בפרטים אלו. הדבר קריטי במיוחד לעולם הדיגיטלי של ימינו, בו כולם משתמשים בניידים ככלי מרכזי לצריכת תוכן ואף לקבלת החלטות. אתם רוצים שהגולשים יצליחו לצפות בלוגו שלכם או באייקון שלכם גם כשהוא נמצא בתוך עיגול קטנטן במכשיר סלולרי של לקוח פוטנציאלי.

עיצוב לוגו לעסק יכלול פעמים רבות עיצוב של אייקון אך זה לא הכרחי. החלטה זו משתנה בהתאם לסוג החברה, העיסוק שלה והרצונות מתהליך המיתוג העסקי של החברה.

לוגו פיס אוף קייקלוגו נעמת

טיפ 4 – תהיו שונים

בואו נאמר את האמת, קשה מאוד להיות שונים. עצם האמירה של “תהיו שונים” בעולם כל כך רווי בתחרות כמו העידן שבו אנו חיים, היא אמירה שקשה מאוד לעמוד מאחוריה.

אז בכל זאת ניתן להיות שונים? ישנן מספר דרכים שונות לוודא כי אתם לא הולכים בדרך שבה המתחרים שלכם הולכים, ועבודה זו כוללת מחקר מתחרים מעמיק.  תהליך מיתוג עסקי לחברות בשטיק מדיה כולל תמיד ניתוח תחרות ומתחרים, על מנת לזהות נקודות משיקות אצל כל החברות, ועל מנת להחליט על אילו אלמנטים יש לשמור ומאילו אמורים להתרחק.

אם לדוגמא ישנו שוק של חברות שכולם ממותגות באותו הדרך וסביב אותה צבעוניות, יכול להיות שנקבל החלטה לבחור לצבעוניות שונה לחלוטין בתהליך המיתוג.

הדבר בולט המיוחד בשוקים צפופים שקשה למצוא נקודות שוני במשרד למשרד, כמו למשל תחום של עיצוב לוגו למשרדי עורכי דין. תום זה מאופיין במשרדים רבים, בעורכי דין עצמאיים רבים ובתחרות גדולה כמעט בכל תחום התמחות אפשרי.

מציאת הבידול והשונות בתחום כזה היא אתגר רציני וכאן נכנסת לעבודה המומחיות של משרד מיתוג מנוסה בתהליך של עיצוב לוגו לעסק, אבל גם ללקוח אמיץ עם חזון ורצון להיות שונה ולבלוט מעל כל המתחרים בבריכה בה הוא מתחרה.

בעלי חברות חייבים לזכור כי למיתוג עסקי יש השפעה עצומה על מחזור המכירות של החברה. אתם יכולים לקבל מידע מעמיק בנושא במאמר הבא על מיתוג עסקי ומחזור המכירות שלכם. אנחנו מעניקים חשיבות רבה לתהליך השיווק והפרסום וחושבים על נושא זה כבר בתחילת התהליך המיתוגי של החברה.

טיפ 5 – אל תאלצו דברים

אם באתם עם רעיונות לתוך תהליך המיתוג, לא משנה אם במבנה, בפונט או בצבעים, תביאו אותם לשולחן אבל תהיו משוחררים. אל תתנו לאגו שלכם להיות מעורב בקבלת ההחלטות לגבי המיתוג הבא שלכם.

עיצוב לוגו לעסק דורש מכם חופש מחשבה ואמונה במשרד איתו אתם עובדים. אל תאלצו דברים שאתם רוצים ומאמינים בהם מתוך זה שהם מלווים אתכם שנים, אמונה או בגלל שאתם פשוט חושבים שזה רעיון טוב. הדברים האלו נאמרים מניסיון של שנים בניהול תהליכי מיתוג לחברות וארגונים.

בסופו של דבר כולנו בני אדם, וכולנו אוהבים את הרעיונות של עצמנו וחושבים שהם מעולים ?

זכרו לשמור על דברים פשוטים ולא מסובכים, טבעיים ובזרימה נכונה ללא מהמורות. יש לכם בדיוק כמה מאיות שנייה ללכוד את עינו של הגולש ולגרום לו להתחבר דווקא אליכם, ולכן הקפידו בנושא זה מאוד. מכיוון שעולם המיתוג הוא ענקי וישנן עוד נקודות רבות רלוונטיות למיתוג של חברות, אתם יכולים לעשות קריאה נוספת על מיתוג עסקי לחברות בלינק הבא.

טיפ 6 – הפונט של הלוגו שייך ללוגו. נקודה.

סעיף זה כולל שתי נקודות עיקריות. אני יוצא מנקודת הנחה שאתם אוהבים את החברה שלכם גם אם היא עוד לא הוקמה, ואתם רוצים שהיא תבלוט מעל שאר המתחרים ותצליח לגרום לכם גאווה גדולה וסיפוק עצמי. זה חשוב עוד לפני שאתם בוחרים את המשרד שימתג לכם את החברה ולפני שמתחילים בתהליך עיצוב לוגו לעסק.

משרד מיתוג מקצועי לא ייקח פונט מוכן למותג שלכם. אני לא מדבר כמובן על הטאג ליין או על הפונט שבו לאחר מכן תכתבו את החומרים והמאמרים באתר או את החומרים השיווקים שלכם. הפונט של הלוגו יכול להיות מבוסס על פונט קיים, אבל אנחנו בשטיק מטמיעים בו שינויים ווריאציות כדי לוודא שהתוצאה תהיה ייחודית.

הפונט של הלוגו יהיה בשימוש אך ורק בלוגו!

זה בדיוק מה שיהפוך את הפונט שלכם למיוחד וייחודי. אתם לא אמורים לאחר מכן לכתוב ולהטמיע את כל החומרים השיווקיים שלכם וכל הטקסטים שתכינו עם הפונט הזה, כי אז הייחודיות של הלוגו תדהה ותעלם אט אט.

טיפ 7 – תקפידו על בחירת צבעים נכונה למותג

עיצוב לוגו לעסק מתבסס על בחירת צבעים נכונה למותג שנשענת על מחקר מקיף שאנו מבצעים, ומתייחסת לערכים ולרגשות שהמותג רוצה להעביר, לקהלי היעד ותורת ההתנהגות שלכם והחיפוש שלכם וכמובן, למתחרים שלכם כפי שנגענו בסעיף הקודם.

אם לדוגמא, מגיעה אלינו לתהליך מיתוג חברה פיננסית שמוכרת נכסים בארה”ב החל מסכום השקעה של מינימום מיליון דולר, ברור לחלוטין שההתייחסות לצבעוניות תהיה שונה מחברה שמוכרת בגדי ים ואקססוריז און ליין. כל אחת מהן פונה ללקוחות אחרים, קהלים שונים לחלוטין וכמובן המוצר שונה לחלוטין מהיסוד בין חברה לחברה.

בחירת הצבעים של המיתוג תשפיע לאחר מכן גם על פעילות השיווק, הפרסום ועל כלל הנראות של המותג מבחינה שיווקית. מכיוון שההשפעה היא עצומה וישנה חשיבות גדולה לנושא, אתם יכולים לקרוא עוד על פרסום באינטרנט והמותג שלכם.

שטיק מדיה – עיצוב לוגו לעסק

שטיק מדיה מעניקה ללקוחותיה שירות 360 בתחום המיתוג והפרסום. אנחנו לוקחים מותגים מרגע ההקמה הראשוני שלהם, ומלווים אותם יד ביד לבנייה של מיתוג עסקי זכיר וייחודי, תוך מבט צופה עתיד על הצרכים העתידיים של המותג ועל היישום של המיתוג בחומרים השיווקיים.

הצוות שלנו כאן בשבילכם – אנחנו מעניקים שירות איכותי וצמוד למותגים רבים בתהליכי מיתוג ופרסום וגאים בהמלצות הרבות שיש לנו מלקוחות שעיצבנו עבורם שפה מיתוגית מנצחת.

לקריאה נוספת על קידום אתרים באינטרנט בקרו בלינק הבא.

5/5 - (6 votes)