פרסום באינסטגרם הוא ללא ספק אחד מכלי השיווק העוצמתיים כיום, עקב אחוזי השימוש ההולכים וגוברים בו, מצד פלחים שונים באוכלוסייה. ניצול מיטבי של יכולות הטירגוט והפרסום הקיימים בפלטפורמה, לצד הפקת תכנים מדויקים ומעניינים, יכולה לפתוח עבורכם ערוץ שיווקי עוצמתי נוסף בפעילות מול הלקוחות שלכם.

העובדה שאינסטגרם צומחת בצורה כל כך חזקה בשנים האחרונות, הפכה גם אותה לפלטפורמה מבוקשת מאוד מבחינת פרסום ומיתוג עסקים, לצד חברת האם, פייסבוק. וכמובן, כמו בכל שוק אחר, גם כאן הביקוש יוצר כמות הולכת וגוברת של חברות ומותגים שמנסות לייצר פעילות ברשת ומנסות להבין מהי הדרך הנכונה לשווק את העסק שלהן באינסטגרם.

הכנו עבורכם 5 מפתחות עיקריים שיסייעו לכם לכווננן את פעילות פרסום באינסטגרם בחברה שלכם לאפיקים הנכונים ביותר. כמובן שישנם ניואנסים רבים ודגשים רבים שמשתנים גם בהתאם לסוג החברה וקהל היעד, אבל המפתחות האלו הם הבסיס של פעילות מוצלחת ברשת זו.

חשוב לומר כי פעילות פרסום באינסטגרם היא חלק ממכלול הפעולות השיווקיות של המותג שלכם, והיא רק פלטפורמה אחת מתוך כמה שעליכם לעשות בה שימוש כדי לייצר נוכחות אפקטיבית. פעילות באינסטגרם לבד, מוצלחת ככל שתהיה, צריכה את כח העזר לצידה, כמו למשל אתר אינטרנט חזק, קמפיינים של רימרקטינג, פרסום בפייסבוק ועוד.

אם אתם רוצים להרחיב קריאה בנושא קידום אתרים באינטרנט ואפשרויות הקידום השונות, בקרו בלינק.

אז קדימה, ניגש למפתחות החשובים ביותר למותג שלכם בניהול פעילות פרסום באינסטגרם.

פרסום באינסטגרם – הגדרת מטרת הפעילות

הגדרת מטרה היא הבסיס של כל פעילות מוצלחת באינסטגרם בפרט ובכל פלטפורמה בכלל. הגדרת המטרה תסייע לכם להבין למה לצפות מהפעילות, איך למדוד אותה וכמובן, האם כדאי בכלל להשקיע זמן ומשאבים בפעילות פרסום באינסטגרם.

זה אולי נשמע אלמנטרי, אבל לא פעם ולא פעמיים מגיעות אליי חברות שרוצות להתחיל פעילות באינסטגרם ומגדירות את המטרה העסקית בצורה נכונה, אך לא עמידה במטרות החברה לא תוכל להתקיים על ידי פעילות באינסטגרם לבדה. זאת אומרת שיכול להיות שהפעילות בכלל לא יכולה לסייע להם לעמוד במטרה ועליהם לשקול פעילות ברשת אחרת כמו פרסום בפייסבוק או פרסום בגוגל כתוספת.

משרד פרסום מקצועי יידע לחקור את תחום הפעילות שלכם ואת המטרות העסקיות ולבנות פרסונות קהלי יעד מדוייקות לקמפיינים.

אם ניקח דוגמא,

חשבו על חברת אירועים שמפיקה אירועי און ליין עבור חברות מתחום התעשייה והכימיה. אירועי החברה מאופיינים בקהל יחסית קטן אך מאופיין היטב על ידי תחומי לימוד ותחום עיסוק. החברה עובדת עם שטיק מדיה באופן קבוע בפעילות פרסום בגוגל ובקידום אתר החברה, ורצתה להתחיל לנהל פעילות באינסטגרם כתוספת.

מהי המטרה של הפעילות?

לבנות עוד ערוץ תקשורת עם לקוחות החברה באמצעות כלי מיתוגי וטרנדי.

לאחר שביצענו בדיקה מעמיקה לקהל היעד של החברה, גילינו כי רובם אכן מחזיקים פרופיל אינסטגרם ועושים בו שימוש, ועל כן קידמנו את הנושא, הקמנו את הפרופיל וחיברנו אותו לחשבון הפרסום כדי שנוכל לנהל קמפיינים מדוייקים לקהלי היעד שמעניינים את החברה.

פרסום באינסטגרם – הגדרת קהלי יעד

הגדרת קהלי היעד היא אחת מאבני היסוד החשובים ביותר להצלחת הפעילות שלכם. בתור חברת בת של פייסבוק, אינסטגרם מחזיקה מאגרי מידע עצומים על המשתמשים שלה, ויודעת להציג לכם בתור מפרסמים – פילוחים מדויקים ומעניינים בקמפיינים שלכם. המידע הזה הוא מידע יקר ערך כשיודעים איך להוציא אותו ואיך לעשות בו שימוש.

חשוב לומר כי כל הפרסום באינסטגרם נעשה דרך כלי הפרסום של פייסבוק ועל כן כל הכלים העומדים לרשותכם בפייסבוק, זמינים גם כאן.

אתם יכולים לקבל תובנות מעניינות ביותר על קהל היעד שלכם ולהקים קהלי יעד מדויקים ומפולחים היטב על פי מספר חיתוכים:

מיקום, נתונים דמוגרפיים, תחומי עניין, קהלים דומים, קהלי רימרקטינג ועוד.

משרד פרסום מקצועי יבצע עבורכם מחקר של פרסונות כחלק מבניית אסטרטגיית השיווק של העסק, וזאת ללא קשר לניהול הפעילות באינסטגרם. סביר להניח שהפרסונות שאתם מגדירים רלוונטיים גם לפעילות בשאר הפלטפורמות, ועל כן חשוב מאוד שתדעו איך לנצל כלים אלו בצורה חכמה ולרתום אותם לצידכם.

דוגמא לדרך אפקטיבית לפרסום באינסטגרם:

חברה למכירת כלי נגינה און ליין שיש לה אתר מכירות חזק ורשימות תפוצה. במקרה זה עשינו שימוש בדאטאבייס של החברה, לקחנו את רשימת הלקוחות והצלבנו אותה מול פייסבוק. על ידי כך, איתרנו קהלים רלוונטיים שיכולים להיכנס לתוך קמפיין מדוייק שהכנו. הפוסטים טירגטו אך ורק קהלי יעד קיימים וקהלים דומים שמכירים את המותג ומחוברים אליו ונתן להם הצעת ערך עם אחוזי הנחה מפתים.

פרסום באינסטגרם – קריאייטיב

עמודי אינסטגרם צריכים להיות מושכים ומעניינים, עם אמירה עיצובית ברורה ועם קו שמייצג את המותג בצורה הטובה ביותר. ישנם עמודי אינסטגרם נפלאים במדינת ישראל וכמובן בעולם כולו, וסביר להניח שלא משנה באיזה תחום אתם פעילים, תוכלו לאתר פרופילים מעניינים לקחת מהם נקודת ייחוס.

פרסום באינסטגרם יכלול תמיד קריאייטיב מעניין, כמו בכל פלטפורמה אחרת.

הקפידו על בנייה של שפה מעניינת וייחודית לעמוד שלכם. הקפידו לבנות קו שמייצג נאמנה את עקרונות המותג שלכם, את האני מאמין שלו, את ה look & feel שלו. הקריאייטיב זה אחד הפרמטרים המשמעותיים שיקבעו אם יהיו לכם עוקבים בעמוד או לא.

למה? כי אם העמוד שלכם מעניין ומצליח לייצר תכנים איכותיים באופן רציף, אנשים ירצו לצרוך עוד תכנים ולראות עוד ממה שיש לכם להציע, תמונות, סרטונים, לייבים ועוד. אם המותג שלכם לא חזק מספיק והשפה של המותג שלכם אינה מדוייקת, אתם יכולים להרחיב בקריאה על חברות מיתוג מובילות בתחום מיתוג עסקי.

דוגמא של קריאייטיב אתם יכולים לראות בעמוד של בייגל קפה, ובכלל זהו עמוד ואתר שכדאי לבקר בו כדי להנות מהתכנים המדליקים שם ?

תמונה1 1

 

פרסום באינסטגרם – שימוש בוידאו

סרטונים מהווים כבר שנים את אחד מכלי השיווק העוצמתיים ביותר להעברת מסרים ולא רק באינסטגרם. אבל כמות המותגים שעושים שימוש בוידאו היא עדיין נמוכה משמעותית מהחברות המפרסמות בפלטפורמות.

זמן הפקה, קושי ביצירת קריאייטיב, קושי ברמת ביצוע גבוהה, כל אלו מרתיעים מותגים לעשות שימוש בוידאו – ויש כאן פספוס של הזדמנות. וידאו חייב להיות חלק מכלל הפעילות שלכם בשיווק הפעילות שלכם ואתם חייבים לתת לזה דגש וביטוי בפעילות במדיה החברתית.

סרטוני וידאו קצרים ומדוייקים באיכות טובה, יעלו לכם ברוב המקרים את כל הפרמטרים של פעילות הפרסום, החל מכמות הצפיות, דרך כמות הקליקים וכמובן הרכישות באתר.

פרסום באינסטגרם – שימוש בפורמטים מגוונים בפרסום 

פייסבוק מאפשרת לכם להשתמש במספר פורמטים מגוונים בפעילות הפרסום שלכם ובקמפיינים שלכם, וההמלצה שלנו היא חד משמעית – להשתמש בכמה שיותר מהפורמטים.

למה?

כי אתם רוצים להגיע לגולשים עם תכנים מגוונים ולבדוק אילו מהם עובדים הכי טוב ומביאים את התוצאות הכי טובות. כך למעשה תוכלו לאתר את הפוסטים שמביאים הכי הרבה מעורבות או הכי הרבה קליקים – לפי המטרה שלכם, ולחדד ולדייק את הפעילות.

פרסום באינסטגרם, כמו פלטפורמות אחרות, יכלול תמיד אופטימיזציה שוטפך לפעילות, לקמפיינים ולכלל הפעולות שאתם עשים בחשבון. הרי זהו סוד הקסם האמיתי של העולם הדיגיטלי, היכולת לשנות, לנטר, לחקור ולהפיק מסקנות שאותן אפשר לבדוק ולאשרר.

אתם יכולים לקבל טיפים והשראה לקריאייטיב מהכותבים של אינסטגרם עצמה>

https://business.instagram.com/tips/

פרסום באינסטגרם – שטיק מדיה

למשרד שטיק מדיה ניסיון רב בניהול קמפיינים מיתוגים ומכירתיים באינסטגרם. הידע שלנו והקמפיינים הרבים שאנחנו מנהלים עבור חברות ועסקים, מאפשרים לנו לגשת לכל פרויקט באופן ממוקד ולייצר מפתחות להצלחה ועמידה במטרות החברה אותה אנו מלווים.

צרו קשר עם הצוות שלנו, אנחנו כאן כדי לתת ייעוץ ולסייע לכם לעמוד במטרות העסקיות שלכם.

בואו נעשה שטיק!

 

שאלות נפוצות על פרסום באינסטגרם:

האם ניתן לפרסם רק באינסטגרם בלי פייסבוק?

בהחלט כן. אתם יכולים לנהל קמפיינים אך ורק באינסטגרם ללא פייסבוק, אך ברוב המקרים זה לא מומלץ. באמצעות מחקר ממוקד ולמידה של החברה שלכם, נוכל להחליט האם כדאי לפרסם אך ורק באינסטגרם או שכדאי לפרסם גם בפייסבוק ובפלטפורמות נוספות.

איך מגדילים את כמות העוקבים באינסטגרם?

יש כאן 2 תשובות אפשריות. הראשונה והמומלצת, על ידי העלאה של תוכן איכותי ומעניין לגולשים, בעיקר לגולשים ממוקדים שיתעניינו במותג שלכם ובמה שאתם עושים.

התשובה השנייה אינה מומלצת כלל, והיא כוללת שימוש ברכישה של עוקבים מזוייפים (גם כשיגידו לכם שהם לא מזוייפים, רוב הסיכויים שזה לא נכון).

אם אתם מחפשים קידום מקצועי עם קהלי יעד אמיתיים ונכונים למותג שלכם, זו המומחיות שלנו.

למה לבחור בשטיק מדיה?

אנחנו שחקני נשמה, מקצועיים בתחום השיווק הדיגיטלי ובעלי ניסיון רב בפרסום באינסטגרם. באמצעות פעולות ממוקדות בעולם השיווק באינטרנט, אנחנו מייצרים קמפיינים רווחים ללקוחות שלנו – גם בתחומים של לידים וגם בתחומים של מכירות דרך האתר.

 

 

5/5 - (11 votes)