מהי זהות מותג? למה זהות מותג היא כה חשובה לעסק שלכם? איך בונים זהות מותג במסגרת תהליך של מיתוג עסקי לחברות?

הרבה אנשים מתייחסים למונחים “לוגו” ו”מותג” כמונחים זהים, או כאלה שאומרים בעצם את אותו הדבר. אז זהו, שלא. לוגו הוא אמנם סמל העסק, אך אינו המותג בשלמותו. עיצוב לוגו למעשה הוא רק צעד אחד מתוך תהליך הבנייה של השפה המיתוגית, שהוא צעד אחד מתוך פיתוח מותג בעל זהות חזקה.

בעולם בו מילארדי עסקים מנסים לייחד את עצמם ולתת לעסק שלהם את השם הכי חזק והמיתוג הכי איכותי, להיות בעל מותג זכיר וחזק הפך להיות קריטי עבור עסקים שרוצים לבדל את עצמם אל מול המתחרים.

מאיפה נבע רעיון המותג? רעיון ה”מותג” התפתח רבות בשנים האחרונות כמו שכולנו יודעים ורואים סביבנו. במקור, המונח “מותג” שימש להתייחסות לסימן שבעלי החוות “מיתגו” על הבקר שלהם. הרעיון של מותג התפתח רבות בשנים האחרונות והקיף הרבה יותר מרק שם או סמל. לא משנה לאיזה תחום תביטו בנוף העסקי, תגלו חברות רבות שמחזיקות בזהות מותג חזקה שמתוקשרת בצורה אחידה בפלטפורמות שונות.

מיתוג עסקי לחברות – אז מה היא בעצם זהות מותג?

זהות מותג היא אישיות העסק שלכם ומההבטחה שטמונה במותג שלכם עבור לקוחותיכם. זהות מותג מורכבת מהערכים שלכם, מהמסרים שהמותג שלכם מעביר וממה שתרצו שלקוחותיכם ירגישו אל מולו.

ג’ף בזוס אמר פעם “מיתוג זה מה שאנשים אומרים עליך כשאתה לא בחדר” המוצר שלכם משאיר רושם על לקוחותיכם הרבה אחרי שכבר מכרתם להם. זהות המותג היא תהליך עיצוב הרושם הזה.

זהות המותג קוקה קולה כדוגמא

כששומעים את השם “קוקה קולה”, ישנן אסוציאציות שונות שעולות לאנשים שונים. לחלקנו עולה לראש הלוגו האדום, אבל, יש אנשים שהאסוציאציה הראשונה שתהיה להם היא דווקא של דוב קוטב, או איזה קמפיין שקוקה קולה עשו פעם. זהו הקסם של המיתוג העסקי של החברה. הנה שני דברים שכוללים את זהות המותג של קוקה קולה באופן מובהק:

זהות המותג של קוקה קולה מתחילה בלוגו האדום. צבע הלוגו מעורר ביטחון בעוד שגופן הטקסט משדר הנאה, קלילות. קחו לדוגמה קפה. קפה מקושר לבוקר, למשקה מעורר והכרחי. קולה, לעומתו, מקושרת להנאה, לשעות אחרי העבודה, ל-FUN. אלו הם בעצם פני המותג.

אבל לא רק הצבע והגופן שולטים כאן – בקבוק המשקה מעוצב בצורה כה מבודלת (אין עוד בקבוקים שמעוצבים כך) שנותנת לצרכן את ההרגשה שהוא שותה משהו מיוחד, הוא לא מקבל חיקוי אלא את הדבר האמיתי. כך המותג מפתח אמינות ואמון בקרב הצרכנים.

זוהי נקודה חשובה ביותר בתחום של מיתוג עסקי לחברות, אתם יכולים לצפות בחומרים נוספים כאן.

אז למה זהות מותג כל כך חשובה?

המותג הוא התגלמות של מה שהעסק שלכם עושה. מותג חי ומתפתח במוחם ובלבם של הצרכנים, לכן זהותו היא בעלת חשיבות מכרעת לעסק שלכם! אספנו לכם שישה מרכיבים בזהות מותג שכדאי להטמיע ולפתח:

  1. אמינות ואמון – זהות מותג אינה רק הופכת את המוצר לבלתי נשכח אלא הופכת אותו, על ידי אותו מיתוג עסקי, לסמכותי בשוק. מותג שמייצר זהות ושומר עליה באופן עקבי, מפתח אמינות בקרב המתחרים והלקוחות שלו.
  1. ה”פנים” של העסק שלכם – כבר מובן מאליו שהלוגו של המותג שלכם הוא “הפנים” של העסק, אבל הפנים האלה צריכות לעשות יותר מנראות איכותית, אלא גם לקשר אסוציאטיבית את הלוגו למותג, כך שמי שיראה את לוגו X מיד יקשר אותו למותג Y (ממש כמו בקוקה קולה). כך עובד מיתוג עסקי לחברות בצורה נכונה!
  1. משימת העל של עסק שלכם

כשאתם יוצרים זהות למותג שלכם, אתם בעצם מעניקים לו סיבה להתקיים. מה שנותן, בסופו של דבר, מטרה לחברה שלכם. כולם יודעים שלחברות יש מטרות ושליחות, וכדי ליצור כאלה עליכם לתת תחילה זהות למותג – לפני הכל.

  1. צרו לקוחות חדשים ותהנו מאלה שכבר קיימים

זהות מותג עם פנים, אמון ומטרה, תמשוך אנשים (ולקוחות פוטנציאלים) להתעניין במה המותג שלכם מציע. ברגע שאלה יהפכו ללקוחות שלכם, זהות המותג כבר נותנת להם תחושת שייכות. מוצר טוב מייצר לקוחות, אך מותג טוב מייצר תומכים – זה מה שמיתוג מקצועי לעסקים עושה.  אם תרצו שהעסק שלכם יהפוך למותג מוביל, עקבו אחר השלבים הללו. הם יעזרו לכם לבנות זהות מותג:

  • חקרו את הקהל שלכם, את הערך שאתם מעניקים ללקוח והתחרות שיש לכם בשוק.
  • תכננו את הלוגו ואת התבנית עבורו.
  • שלבו שפה בה תוכלו לתקשר, לפרסם ולהמחיש את המותג במדיה החברתית.
  • דעו ממה חשוב להימנע.
  • היו עם יד על הדופק לגבי המותג שלכם כדי לשמור על זהות המותג שלו.
  1. רשמים מהפרסום

זהות מותג היא מעין “תבנית” לכל מה שאי פעם תכללו בפרסומות שתעשו לעסק שלכם. מותג עם “פנים” אמינות ועשייה שמעוררת אמון מהצרכנים, היא מתכון טוב לקידום עצמי ולייצור רשמים חיוביים על לקוחות פוטנציאלים.

לקריאה נוספת וקבלת טיפים על פרסום באינטרנט לעסקים.

בצעו מחקר: חקרו את הקהל, הערך והתחרות שלכם.

כחלק מפעולות מיתוג עסקי לחברות, הצעד הראשון ביצירת זהות מותג הוא מחקר שוק. הנה חמישה דברים שתצטרכו לבדוק כדי לבצע מחקר שוק שיסייע לכם לקבל החלטות שיווקיות נבונות לעסק שלכם:

הכירו את קהל היעד שלכם – למדו מי הוא קהל היעד שלכם ומה הם רוצים. לא כולם ירצו או יתעניינו באותו הדבר, ודרך שיווק באינטרנט או באופליין צריכה להיות מותאמת על פי סוג קהל ורצונותיו.  

הצהירו על מטרת העסק – זה שאתם יודעים מה העסק שלכם מציע או עושה לא תמיד מספיק, כי הוא נשאר בידיעה. ההצהרה על החזון ויעדי העסק תעזור לכם לייצר אישיות לעסק.

מהי אישיות המותג שלכם? השתמשו בדימויים וצבעים שאתם אוהבים וחושבים שמתאימים למותג שלכם – זה מה שייצג אותו ובעצם אתכם. הקפידו לטייב את התוצר עם טון הדיבור הייחודי לכם – אתם חצופים? נועזים? חזקים? השתמשו בתכונות המותג כדי לחדד את האישיות שלו.

הכרת הערך שלכםלמה שלקוחות יבחרו דווקא בכם, מה הייחוד שלכם? מה אתם מציעים שאחרים לא? ברגע שעניתם על שאלות אלה, בודדתם את הייחוד שלכם, את מה שאתם נותנים ללקוח שהוא לא ישיג במקום אחר – וזה הערך המיוחד שלכם.

ארבעת המופלאים – בעזרתם, תוכלו להבין את המותג שלכם יותר טוב ולוודא שהמיתוג העסקי שלכם באמת עובד. אילו שינויים יש בתחום שלכם? קפצו על הזדמנויות כי הן יקפיצו את העסק שלכם. אילו איומים יש בתעשייה/סביבה שלכם שמאיימים עליכם? מהן החוזקות של העסק שלכם שינצחו את כל מי שבתחומכם? מהם החסרונות שלכם? חשוב להיות מודעים אליהם.

 

מיתוג עסקי לחברות – עיצוב לוגו החלק מזהות המותג שלכם

הרגע בו אתם מכירים ללא צל של ספק את העסק שלכם, הוא הרגע בו אתם צריכים להנגיש את הידע הזה לעולם ולהחיות את המותג. הנה כמה טיפים שיעזור לכם בדרך לעיצוב לוגו ומיתוג עסקי.

גמישות

היו גמישים מספיק כדי לאפשר לעצמכם לקבל החלטות חופשיות ומשוחררות, גשו לתהליך בראש פתוח ותנו למשרד מיתוג שלכם להוביל אתכם בתהליך ולתרום לכם מהניסיון שלו.

לוגו

עיצוב לוגו הוא חלק חשוב מאוד בתהליך המיתוג, אבל הוא לא כל זהות המותג. הוא החלק הכי מזוהה עם המותג בכל פלטפורמת פרסום. תחשבו על זה שככה רואים אתכם מן החוץ, וזה הסממן המזהה של העסק שלכם – אז כדאי שתשקיעו בעיצוב לוגו, כי הוא יופיע בכל מקום, החל ממודעות מקוונות וכלה בכרטיסי ביקור.

ייצוג חזותי

כמו שהלוגו חיוני והוא הבסיס לתהליך מיתוג עסקי שלכם, כך גם הייצוג החזותי של כל השירותים שלכם – בניית אתר אינטרנט, עיצוב פייסבוק, עיצוב באנרים, עיצוב דף נחיתה ועוד.

תבניות

צרו תבנית מייל/מכתבים/כרטיסי ביקור קבועה שתהיה לכם. זה משאיר רושם מקצועי, אחיד ורציני, שבתור בעלי עסק – תרצו שיהיה לכם.

עקביות

עקביות, עקביות, עקביות. בכל צעד שתעשו. בחרתם עיצוב? מעולה! תדבקו בו בכל תחומי העסק שלכם על מנת ליצור זהות מותג חזקה.

מיתוג עסקי כך תפתחו זהות מותג זכירה לחברה שלכם 2

מיתוג עסקי לחברות וזהות המותג שלכם

נדמה כי אין עסק כיום שלא משווק את עצמו בעזרת המדיה החברתית ושיווק באינטרנט. הקפידו לשמור על השפה שבניתם גם בשימוש היומיומי שלכם ובקמפיינים שלכם, לא משנה אם בגוגל, פייסבוק, אינסטגרם או כל פלטפורמה שיווקית אחרת.

חיבור ורגש

זה אמנם לא חדש, אבל נגיד זאת שוב: אנשים אוהבים סיפורים. במיוחד כאלה שמתחברים למקומות רגשיים ומניעים אותם לפעול מתוך אותו רגש. ודאו שזהות המותג שלכם יוצרת קשר רגשי עם הלקוחות והצרכנים שלכם, כך שתוכלו ליצור קשר מתמשך.

מדיה חברתית

דרך יעילה וטובה ליצור ולחזק את הקשר עם הלוקחות והצרכנים שלכם היא המדיה החברתית. על מנת לבסס את זהות המותג, השתמשו בנוכחות דיגיטלית על ידי תמונות, תגובות, פוסטים וכל מה שעולה על רוחכם.

פרסום

עיצוב מודעות ופוסטים היא הדרך לחשוף את המותג שלכם לעולם. כך עובר המסר שלכם הלאה אל הלקוחות, ואלה מעבירים את המסר שלהם חזרה אליכם כפידבק.

מיתוג עסקי לחברות – דעו ממה להימנע

הטקטיקה פשוטה: אתם יכולים לבצע הכל כמו שצריך וליצור זהות מותג חזקה, אבל ליפול באחד מהשלבים הבאים. אז כדי שתוכלו להיזהר, הנה כמה טיפים לדרך:

אל תאבדו עקביות בין אונליין לאופליין

זה נכון שעל נייר זה נראה אחרת, אבל בכל זאת, הקפידו על נוכחות זהה מבחינת צבע וסוג בכל המקומות בהם אתם פועלים עבור מיתוג עסקי.

לא משנה מה תעשו, אל תעתיקו מהמתחרים

להעתיק זה התרגיל הכי ישן בספר, ולמעשה, הוא גם לא ממש עובד. איך תימנעו ממנו? קחו את מה שמבדל אתכם תוך שאתם מודעים לאיך המותגים המתחרים נראים, וצרו את הבידול הזה כדי לגרום לעסק שלכם לבלוט יותר מכולם.

שימו לב איך ומה אתם אומרים ללקוחות שלכם

חשוב שתדעו מה אתם רוצים לומר, במיוחד ללקוחות, ובאיזו שפה אתם משתמשים אל מולם. זה שאתם חושבים שמשהו הגיוני, לא אומר שגם הם, אז שימו לב לשפה שלכם.

רוצים לשמור על זהות המותג שלכם? עקבו אחריו!

לא תמיד קל לדעת מה אתם עושים נכון ומה לא ולעקוב אחרי מדדי הביצוע שלכם. בדיוק בשביל זה יש את מי שעושה את זה עבורכם: Google Analytics, סקרים, הערות, תגובות – כל אלה הכרחיים על מנת שתוכלו להבין איך המותג שלכם עובד און ליין. זה ייתן ההזדמנות, במידה וצריך, ליישם שינויים במותג.

לסיכום, רק נגיד לכם מה שאמרנו כל הזמן: יצירת מותג היא לא דבר של מה שכך. יש להשתמש בעקביות בסוג, פונט, צבע, תמונות ושפה, וכל זה כדי ליצור זהות מותג חזק, זכירה וכזו שתיקח חלק בחייהם של הלקוחות והצרכנים שלכם. שיכירו אתכם ואפילו יזדהו, שידעו מה אתם מייצגים. זו אולי נדמית עבודה רבה, אך זה בהחלט שווה את זה!

מיתוג עסקי לחברות – שטיק מדיה

הצוות שלנו ניגש לתהליך של מיתוג עסקי מתוך הבנה שיווקית עצומה וניסיון רב במיתוג וניהול קמפיינים לחברות. הראייה השיווקית שלנו מאפשרת לנו לקבל החלטות מוטות פרסום ושיווק גם התהליך המיתוג, דבר שמסייע לחברות לבדל את עצמן ולייצר נוכחות דיגיטלית חזקה ועוצמתית.

הצוות שלנו כאן בשבילכם!

5/5 - (1 vote)