שיווק העסק הוא צעד משמעותי ביותר היכול להביא לכם לקוחות חדשים ולהעלות אתכם על דרך המלך. אחד הדברים החשובים ביותר שעליהם צריך לתת את הדעת כאשר אנחנו מבצעים שיווק הוא נושא המיתוג העסקי. מיתוג עסקי הוא הדרך שלכם ליצור הזדהות של הלקוחות עם המוצרים שלכם או עם השירות שלכם וככזה הוא בעל משמעות אדירה לפעילות העסקית שלכם. המיתוג של העסק שלכם הוא מה שיבדל אתכם מהמתחרים, יקבע את הטון ואת הערכים שהמותג ישדר ויהיה בסיס לכלל החומרים הגרפיים שתפיקו. מיתוג עסקי משחק תפקיד משמעותי בהחלטה של צרכנים כיום, בזמן שהם רוצים לקבל החלטה לגבי מותג מסויים אל מול מותג אחר.

הפרמיה שהלקוח מוכן לשלם בצורה של מחיר גבוה יותר עבור מותג מסויים, נגזר בין היתר גם מהמיתוג ומהמסרים שהוא משדר ללקוחות.

  • רוצים מיתוג עסקי איכותי? בחנו עבודות מיתוג קודמות של הסטודיו

אחד הדברים החשובים ביותר בעת שאתם מבצעים מיתוג עסקי הוא הסטודיו שיוביל וינהל את תהליך המיתוג. אחד המדדים לבחירה של סוכנות איכותית למיתוג הוא לבחון את העבודות הקודמות ואת עיצובים הקודמים של הסוכנות. באמצעות בחינה של עבודות אלו תוכלו לראות האם אתם מתחברים לקו העיצובי של הסטודיו והאם אתם רואים עין בעין עם האנשים שהולכים ללוות אתכם בתהליך הכל כך קריטי הזה.

  • מיתוג עסקי – חשיבות מחקר השוק

כאשר אתם פונים אל הסטודיו למיתוג נסו להבין מה הם תהליכי העבודה שלפיהם הוא עובד. אחד הדברים החשובים ביותר שעליהם אתם צריכים לתת את הדעת הוא האם כאשר הסוכנות מבצעת מיתוג עסקי היא מבצעת מחקר שוק מקיף. מחקר השוק נותן יכולת לקבוע את המצפן לתהליך המיתוג עוד לפני שמתחילים את העיצוב. במחקר חשוב לבדוק את המתחרים ואת הפעילות שלהם, מהי אסטרטגית המותג שלהם ואיך ניתן לעשות שילוב ראוי בין התוכנית והמסקנות שלה בין המיתוג שלכם.

  • אילו חומרים גרפים אתם צריכים כפועל יוצא של המיתוג

מיתוג עסקי כולל לא רק עיצוב של לוגו וכרטיס ביקור, אלא יש לו השפעה עמוקה על כלל הפעילות השיווקית שתבצעו בהמשך. בניית אתר אינטרנט, עיצוב של באנרים, עיצוב דפי נחיתה, עיצוב לדף פייסבוק, עיצוב לפוסטים ולקמפיינים ובעסקים מסויימים גם עיצוב של שלטים, מודעות לעיתון ועוד. חשוב מאוד לוודא כי סוכנות המיתוג שאתם עובדים איתה יודעת לתת לכם ערך מוסף ואמיתי גם בהמשך פעילויות השיווק שתצטרכו למותג שלכם. ישנו פער עצום בין עיצוב לוגו לעסקים, לבין שימוש והטמעה של הלוגו הזה באתר אינטרנט בשלב השני, לדוגמא.

  • יחס אישי, יחס אישי ושוב יחס אישי

עסקים עושים עם אנשים, וגם מיתוג עושים עם אנשים. על כן חשוב מאוד להבטיח כי אנשי המיתוג שבהם אתם בוחרים יהיו עם תודעת שירות גבוהה ויתנו מענה לכל שאלה שלכם בזמן קצר ובמהירות. תעשו סקר שוק, דברו עם לקוחות קודמים של הסטודיו כדי לוודא שביעות רצון מלאה. כנסו לקריאת ביקורות בפייסבוק ובגוגל על העסק. שבוע עם אנשי הביצוע של המשרד ולא עם אנשי המכירות, על מנת לוודא שיש לכם קשר אישי טוב אחד עם השני ועל מנת להרגיש סמוכים ובטוחים שאתם בוחרים בספק הנכון שיוביל אתכם למקום אליו אתם רוצים להגיע.

ומילה אחרונה לסיום

מיתוג עסקי הוא אחד מהתהליכים הראשונים והמרגשים ביותר לכל עסק חדש. בחירת השם, עיצוב הלוגו והנראות הגרפית המלאה שתקבע על אילו צבעים אתם הולכים להסתכל כל בוקר בשנים הבאות J

קחו את הטיפים בשתי ידיים, תפגשו עם מספר סוכנויות מובילים כדי לוודא שאתם מקבלים את ההחלטה הנכונה ביותר בעבור העסק שלכם, וזכרו – אין תחליף למקצועיות, ניסיון ויצירתיות.

המון בהצלחה,

בואו נעשה שטיק!

5/5 - (9 votes)