פרסום בגוגל לעסקים מהווה אחד מכלי הפרסום הנפוצים, האטרקטיביים והיעילים ביותר בישראל ובעולם כולו. כלי החיתוך המתקדמים, יכולות איתור הקהלים, אפשרויות האופטימיזציה והמנעד הרחב של סוגי מודעות וקריאייטיב, כל אלו יחד שמים בידיי המפרסם אפשרויות אין סוף.

אבל מה עושים עם כל האפשרויות האלו? איך ניתן לרתום את הכוח העצום הזה שגוגל מציעה, לצד החברה שלכם? ואיך לדעת שאתם בכיוון הנכון מבחינת פעילות הפרסום והקידום בגוגל?

הרי ברור שיש פער ידע עצום בינכם לבין חברת הפרסום שאתם בוחנים לעבודה משותפת.

חלק מהטיפים יראו לכם אולי בסיסים, אם עשיתם קורסים בנושא או קראתם מאמרים, אך מפתיע אותי כל פעם מחדש שאני עדיין נתקל בחלק מנקודות אלו כשאני מתחיל לעבוד עם חברות בינוניות וגדולות שעברו אצל משרדי פרסום גדולים.

 הרמה של בעלי המקצוע בישראל בתחום הדיגיטל לא גבוהה, בלשון המעטה, עקב מחסור בחסמי כניסה ורגולוציה, דבר המוביל לחוסר אחידות ואי עמידה בתנאים סטנדרטים מבחינת פרסום וכמובן שיווק באינטרנט.

מבלי להעמיק בדברים אלו, בואו נתעסק במה שיש לנו שליטה עליו.

קדימה, בואו ניקח צעד לתוך הדברים ונבין מהן הדרכים הנכות לפרסום בגוגל לעסקים:

טיפ 1 – פיקסלים וכלי מעקב באתר 

אם אתם מנהלים קמפיינים, ומשרד הפרסום שלכם לא ביצע יישור קו לכל הפיקסלים, כלי המעקב והמדידה – כנראה שאתם מבזבזים כסף או לחילופין, יכולים לשפר את המצב הנוכחי של הקמפיינים שלכם.

עולם הפרסום באינטרנט הוא מדיד ביותר ואתם למעשה יכולים לקבל נתונים מפורטים על פעולות של הגולשים שלכם. כמוצ הפעולות שאתם יכולים להבים לגבי הגולשים הן עצומות ממש ואתם יכולים להפיק מהן תובנות רבות.

אבל, כדי לנטר ולמדוד את כל הנתונים האלו, אתם צריכים ליישר קו מבחינת הפיקסלים וכלי המעקב ולחבר אותם אחד לשני. אילו כלי מעקב ופיקסלים אתם צריכים לחבר לאתר שלכם?

חיבור של כל כלי המדידה והפיקסלים האלו יאפשר לכם להביא למקסימום את השליטה והבקרה על הקמפיינים ולקבל החלטות נבונות ומושכלות לגבי הצעדים הבאים בהמשך ניהול הפעילות. פרסום בגוגל לעסקים יכלול תמיד את החיבורים האלו על מנת להביא את הקמפיינים למצב אופטימלי.

טיפ 2  – מובייל נגד דסקטופ 

האם רוב הגולשים נכנסים לאתר שלכם ממכשירים ניידים או ממחשב שולחני? 

ניתוח מעמיק של נושא זה יאפשר לכם להשקיע מאמצים במכשירים דרכם הגולשים מבקרים באתר שלכם, צורכים תכנים או מבצעים רכישות. ניתן לבצע ניתוח שכזה על השימוש באתר שלכם דרך הממשק של גוגל אנליטיקס. 

אם נסקור את צילום המסך שצירפנו פה, אתם יכולים לראות שמירב התנועה לאתר בשבוע האחרון הגיעה ממכשירים ניידים, 52% לעומת 28% ממחשבים שולחנים. בנוסף לזה, אתם יכולים לראות שתנועה ממחשבים שולחניים היא עם שיעור יציאה נמוך יותר, ויתרה מכך, זמן הגלישה הוא פי 3 יותר גדול ממכשירים ניידים.

ניתוח של נתונים אלו, אפשר לנו לקבל החלטות ממוקדות על פעילות הפרסום של הלקוח, על ידי התאמה של הקמפיינים שלנו בצורה מדויקת למכשירים ניידים ומחשבים.

כפי שאתם מבינים, ישנה משמעות עצומה לדרך שבה נבנה האתר שלכם והמחשבה שנעשתה על גרסת המובייל ועל גרסת הדסקטופ. 

חברה מקצועית לבניית אתרים עם ידע מקצועי בניהול קמפיינים ופרסום באינטרנט, תוכל להדריך אתכם ולהכווין אתכם לבניית אתר מדוייקת שתניע אנשים לפעולה ולזמן ביקור ארוך, וכמובן להגדלת המכירות באתר.

אם אתם רוצים להרחיב עוד את היריעה בנושא של פרסום בגוגל לעסקים ואתר האינטרנט שלכם, אתם יכולים לבקר במאמר הבא:

חברה לבניית אתרים – 8 טיפים חשובים לחברות טרם בניית האתר.

 

טיפ 3 – אופטימיזציה לקמפיינים 

כלי המדידה ששוחחנו עליהם בסעיף 1, הם מרכיב חשוב באופטימיזציה של הקמפיינים.

מהי אופטימיזציה לקמפיינים? תנו מבט בטבלה הזו, שתמחיש להם טוב מאלפי מילים מהי אופטימיזציה לקמפיינים.

אתם יכולים לראות למעשה, שמדד ה ROAS השתפר פלאים בהשוואה של חודש מול חודש. השיפור הוא לחלוטין תהליך נכון של אופטימיזציה שמושתת על כמה צעדים:

  1. ניטור
  2. למידה של המצב הקיים
  3. איתור חורים בדלי ובעיות אפשרויות
  4. קריאייטיבים חדשים 
  5. הטמעה של השינויים 
  6. מעקב תמידי וכיוונונים על פי התוצאות

למעשה, האופטימיזציה היא זו שתיקח אותכם מנקודה א לנקודה ב מבחינת שיפור אחוזי ההמרה שלכם, לא משנה אם בקמפיינים של לידים או בקמפיינים של מכירות און ליין.

משרד פרסום מקצועי בתחום פרסום עסקים פרסום בגוגל לעסקים ובכלל בתחום שיווק באינטרנט, ידחוף ללא לאות לשיפור הקמפיינים ולשיפור התוצאות העסקיות מהם. 

זכרו – תמיד יש מה לשפר! תמיד יש מה לשנות ותמיד אפשר לקחת את הקמפיין עוד רמה אחת למעלה.

חלק חשוב מתהליך האופטימיזציה קשור גם למותג שלכם, וכמובן לשפת מיתוג עסקי של החברה שלכם. מותגים חזקים שמשקיעים בתקשורת עם הלקוחות ובדיוורור ההצלחות שלהם, מצליחים לייצר אימפקט חזק יותר מתהליך השיפור התמידי של הקמפיינים.

טיפ 4 – שימוש ביוטיוב

פרסום ביוטיוב הוא חלק משמעותי מאוד מכלי הפרסום הרבים בגוגל, וגם אחד האפקטיביים שבהם.

קמפיינים ביוטיוב יכולים לשמש אתכם למפגש עם הלקוחות בכמה צמתים חשובים ומרכזיים בפעילות העסקית שלכם. בניגוד למה שחברות רבות חושבות, זהו לא רק כלי חשיפתי שנועד להופיע ללקוחות פוטנציאלים של המותג.

באמצעות פרסום ביוטיוב תוכלו לבנות קמפיינים שמיועדים ל:

  • בניית מודעות למוצר קיים או חדש 
  • בניית מודעות למותג
  • בניית מודעות לפעילות החברה 
  • עיצוב דעת קהל 
  • רימרקטינג למבקרים מהאתר
  • קמפיינים לגידול המבקרים באתר

מניסיון רב שנים, אני יכול לומר לכם שני דברים 

אל תחששו להפיק סרטונים.

אל תחששו להשקיע בתכני וידאו, בין אם אינפורמטיביים או שיווקים.

כחלק מהאסטרטגיה השיווקית שלכם ובעיקר זאת הדיגיטלית, אתם אמורים לקבל ממשרד הפרסום שלכם התייחסות גם לאפיק הפרסום של יוטיוב. אחד מהיתרונות הגדולות של אפיק פרסום זה, הוא מחירי הפרסום שלעיתים נוטים להיות אטרקטיביים ביותר ובעלי אפקטיביות גבוהה.

טיפ 5 – מודעות חכמות של גוגל 

אפשרויות הפרסום המתקדמות של גוגל מאפשרות לכם לנהל גם קמפיינים חכמים, שלמעשה נותנים לגוגל שליטה חלקית על הקמפיין אחרי מספר הגדרות וכיוונים שאתם עושים ומגדירים.

משם, המנוע של גוגל רץ ומבצע עצמאית אופטימיזציה על פי ההגדרות וההעדפות של קהלי היעד שלכם ועל פי הנתונים שהוא אסף על הדרך שבה אנשים אלו גולשים. הדבר מאפשר לכם להגיע ליותר אנשים ממוקדים ולעיתים אף בעלויות נמוכות יותר.

בקמפיין זה, ההגדרות שגוגל נותנת לכם לשלוט עליהן הן:

  1. מטרת הקמפיין
  2. איפה יופיע הקמפיין
  3. מילות החיפוש שמעניינות את הגולשים
  4. קופירייטינג וקריאייטיב למודעות
  5. טירגוט של קהלי יעד מרשימות קיימות.

אבל כאן גם נכנסת המומחיות האמיתית של משרד הפרסום שלכם, להבין האם הקמפיין החכם אכן מצליח לייצר החזר עבור השקעה טוב יותר מאשר הקמפיין חיפוש או דינמי שעשיתם. אל תקחו שום דבר כמובן מאליו. ואל תחשבו שקמפיין כזה רץ לבד ומביא תוצאות בלי פיקוח.

אם לא יהיה מנהל קמפיין עם יד על הדופק, שמבין מה הוא עושה ומנהל את הקמפיינים, אתם עלולים למצוא את עצמכם במצב בו אתם משלמים יותר מדיי עבור פחות מדיי. כל נקודה בקמפיין שלכם מצריכה מעקב וטיפול, אחרת אתם עלולים להיות במצב בו אתם לא ממצים את כל הפוטנציאל העסקי שלכם.

כאן, בתחילת הקמפיין, הגדרנו את המטרה שלו – כמה שיותר פעולות בתוך האתר של שטיק.

בשלב הבא, מגדירים מודעות ואת קהלי היעד וקדימה – נותנים לגוגל להתחיל להביא תוצאות.

טיפ 6 – שימוש בתוספים 

שימוש בתוספים הוא בגדר חובה בזמן של ניהול חשבונות פרסום בגוגל. פרסום בגוגל לעסקים ללא שימוש בתוספים מהווה כרטיס אדום רציני ומונע מכם כמה דברים במקביל:

  1. הגדלה של המודעה שלכם ושל השטח הנדלנ”י אותו היא תופסת.
  2. פספוס של מידע נוסף שניתן לתת לגולש כדי לשכנע אותו להקליק ולגלוש לאתר שלכם.
  3. תגרום למודעות שלכם להיות עם ציון איכות נמוך יותר מגוגל.

ישנם מספר תוספים מגוון שנועד לתת מענה לשאילתות שונות שביצע הגולש ולמידע שעשוי לעניין אותו בקשר לפעילות העסקית שלכם. ניתן לשים תוסף התקשרות, יתרונות, מיקום, מבצעי מכירות ועוד.

בדוגמא כאן, לדוגמא, אתם יכולים שני תוספים שנקראים SITELINKS, ומאפשרים לגולשים לגלוש לחלקים שונים באתר של שטיק מדיה. כמו שניתן לראות, השטח שתופסים התוספים האלו הוא ענקי והם למעשה דוחקים את המודעות הבאות בתור יותר למטה והרחק מעינו של הגולש.

טיפ 7 – מחקר מתחרים

מחקר מתחרים הוא אחד מהדברים שיכול לאפשר לכם חסכון אדיר בזמן וכסף, אם מבצעים אותו כהלכה. ולמה? 

נניח שאתם עסק בתחום ריהוט לבית וחדרי שינה, ואתם רוצים לנהל קמפיין גוגל מוטה תוצאות. פרסום בגוגל לעסקים יכול לסייע לכם רבות, אבל, לפני שתתחילו לפרסם, אתם לא רוצים לדעת אילו קמפיינים מנהלים המתחרים שלכם?

וכמה הם משקיעים?

ואילו ביטויים מביאים להם יותר ערך?

ובאילו פלטפורמות הם מפרסמים?

ישנן תוכנות ושירותים רבים כיום, שמאפשרים לכם לגלות כמעט את כל המידע הזה על המתחרים שלכם, וזהו מידע ששווה זהב ויכול לחסוך לכם זמן רב וכסף רב עוד לפני שאתם מפרסמים. רוב התוכנות בתחום הן כמות תוכנות יקרות ובתשלום, אך משרד הפרסום שלכם אמור להחזיק ברישיונות רלוונטיים כדי לספק לכם מחקר איכותי ומעמיק.

ישנן חברות רבות שמתחרים שלהם עשו נגדם מהלכים ברשת החיפוש של גוגל ועכשיו הן מתמודדות עם צורך בשירות של ניהול מוניטין בגוגל. במקרים כאלו, מחקר מתחרים גם יכול לסייע רבות, על ידי ניתוח של הגורמים שרצו להזיק ועל ידי כך לבנות תוכנית פעולה לדחיקת תוצאות אלו.

שטיק מדיה – פרסום בגוגל לעסקים

פרסום בגוגל לעסקים דורש מומחיות רבה, ניסיון רב, יצירתיות וכמובן יכולת להעניק שירות איכותי. שטיק מדיה בנויה על מערך שירות ותפעול חזקים ומצוינים, שמאפשרים ללקוחות שלנו גם לקבל שירות מצוין וגם להגיע לתוצאות עסקיות מצוינות דרך פעילות של שיווק באינטרנט.

פנו אלינו עוד היום לקבלת יעוץ מקצועי לחברה שלכם.

שאלות נפוצות

מהם היתרונות של פרסום בגוגל לעסקים

פרסום בגוגל הוא אחד מכלי הפרסום הנפוצים והחזקים ביותר בישראל, ועקב השימוש הרחב של גולשים בגוגל, היתרון שלכם בתור בעלי חברות הוא היכולת להגיע לגולשים רלוונטיים שמחפשים אחר השירות או המוצר שלכם.

מהן דרכי הקידום המומלצות לעסקים?

לכל עסק יש את קהלי היעד שלו, המתחרים שלו, המוצרים שלו וכמובן היכולות הכספיות שלו. 
אנחנו בונים לכל עסק תוכנית פעולה דיגיטלית, שתאפשר לו להבין לאן כדאי להכווין את התקציבים, באילו פלטפורמות להשתמש וגם מהם התוצרים הצפויים מפעילות הפרסום.

מהו התקציב הנכון להשקעה בגוגל?

פרסום בגוגל לעסקים יכול להתחיל מסכומים קטנים של כמה אלפי שח וכמובן אין לו ממש גבול – הגבול הוא הגודל של קהלי היעד שלכם, המטרות העסקיות שלכם והתקציב שלכם. עסק מקומי קטן יזדקק לתקציב נמוך יותר מרשת שפרסוה ברמה ארצית, כמובן.

למה לבחור בשטיק מדיה?

אנחנו אוהבים את מה שאנחנו עושים והלקוחות שלנו מרגישים את זה בכל יום. אנחנו משקיעים סכומי עתק בשיפור היכולות התפעוליות והמקצועיות, כדי שנוכל להעניק שירות מצוין לצד תוצאות עסקיות מצוינות. אם אתם רוצים לקבל יעוץ מאנשי מקצוע מיומנים ושירותיים, פנו אלינו.

5/5 - (13 votes)