אני רוצה לדבר אתכם על אחת הנקודות הכואבות ביותר שאני נתקל בהן בזמן שאני פוגש לקוחות חדשים שמפרסמים בגוגל. רוב הלקוחות שמגיעים אלינו לשטיק מדיה הם מאוכזבי פרסום, כאלו שניסו לפרסם בגוגל, השקיעו זמן, כסף וחשיבה ולבסוף לא קיבלו תוצאות שאותן הן ציפו לקבל. כמובן שלכישלון פנים רבות והוא עלול להיגרם מעשרות גורמים שונים ומשונים, חלקם אפילו לא תלויים בכם ישירות.

אבל, וזה אבל ענקי, אצל רבים מהחשבונות אליהם אני נחשף, אני רואה את אותה טעות, חוזרת פעם אחרי פעם ולמעשה מונעת מהעסק אפילו את הסיכוי הקטן ביותר להצליח עם החשבון שלהם ולמצות את התקציב שהם החליט לשים בפרסום בגוגל.  היום נדבר על מילות מפתח שליליות.

אז מהן מילות מפתח שליליות בגוגל?

תחשבו שאתם מפרסמים את העסק שלכם בגוגל, בנושא של משלוח עוגות מעוצבות בתל אביב, ושהעסק שלכם מבצע משלוחים אך ורק באזור תל אביב. נניח שאתם מגדירים את החשבון ומוכנים לשלם 10 ₪ כדי שגולש רלוונטי יראה את המודעה שלכם ויקליק על המודעה.

עכשיו תחשבו שמישהו נכנס לגוגל בעפולה, ומחפש משלוח עוגות מעוצבות בעפולה, או משלוח עוגות מעוצבות בצפון. מה יקרה כשהוא יראה את המודעה שלכם ויקליק עליה?

הפסדתם 10 ₪. וזו רק מילה אחת, וחיפוש אחד, של אדם אחד.

מילות נפתח שליליות נותנות לנו את האפשרות להגדיר אילו מילים לא יפעילו את הקמפיין שלנו בשום פנים ואופן. הביטויים ומילות המפתח האלו לא יקבלו חשיפה בזמן שהגולש מחפש. לפי הדוגמא שנתנו לעיל, יכולנו למעשה להגדיר את המילה “צפון”, וגוגל לא הייתה מציגה את המודעה למי שביצע את החיפוש “משלוח עוגות מעוצבות בצפון”.

הנה דוגמא נוספת, לחברה שמוכרת ריהוט לחדרי ילדים ורוצה למקד את הקמפיין שלנו למילות מפתח רלוונטיות בלבד. שתי אפשרויות של ביטויים שהגדרנו בקמפיין בתור ביטויים שלילים הם “איך להכין” ו “איקאה”. למעשה, כל מי שיחפש “איך להכין מיטה לילדים”, או מי שיחפש “ריהוט חדר ילדים איקאה”, לא יראה את המודעה שלנו.

בואו ניתן דוגמא נוספת כדי למצות את הנושא:

יש לכם עסק שעוסק בתחום של יעוץ משפטי בתביעות של ביטוח לאומי. יש לכם תקציב פרסום של 6000 שח לחודש בגוגל ואתם מעוניינים להביא כמה שיותר לידים מדפי הנחיתה שלכם. העסק שלכם ממוקד במרכז הארץ ואתם מעוניינים לקבל לקוחות מתל אביב והסביבה בלבד.

אילו מילות מפתח שליליות תגדירו?

דבר ראשון הייתי מתחיל בהגדרה כללית של חיפושים שלא רלוונטים אלינו:

קורס, לימודים, חינם, ללא עלות, זול, ללא תשלום.

לאחר מכן הייתי עושה החרגה גיאוגרפית של אזורים שאנחנו לא רוצים להיות בהם:

צפון, דרום, נגב, ירושלים.

נקודה חשובה נוספת – ביטוים בחיפוש

נקודה נוספת שתסייע לכם היא שדה “מונחי חיפוש”. השדה הזה הוא אחד החשובים ביותר בעת ניהול קמפיין בגוגל, מכיוון שהוא יראה לכם מה באמת אנשים מחפשים כשהם רואים את ההודעות שלכם, על אילו ביטויים הם באמת מקליקים ומאילו ביטוים מתקבלות אצלכם המרות באתר.

לדוגמא, יכול להיות שהגדרנו בקמפיין ביטוי כמו “עורך דין לתביעה ביטוח לאומי”, ובעזרת הכלי של מונחי חיפוש נזהה כי היו סה”כ 15 חיפושים של  “עורך דין לתביעה ביטוח לאומי אשדוד” (שום דבר נגד אשדודים, איי לאב יו), ואפילו היו 5 קליקים על הקמפיין שלנו. כל קליק עלה לנו 30 ₪, ולמעשה ביזבזנו על ביטוי לא רלווטי 150 ₪.

וזה רק ביטוי אחד!!

בקמפיינים מורכבים אנחנו מגדירים מאות של ביטויים והגולשים מבצעים חיפושים שונים ומשונים. חשבו כמה כסף הקמפיין שלכם יכול לחסוך אם תגדירו מילות מפתח שליליות מדוייקות לקמפיינים שלכם.

הכסף הזה יילך למילים שכן חשובות לכן וכן מביאות לכם המרות והרווחיות של הקמפיין תשתפר פלאים.

אז מה עושים?

תרימו טלפון אלינו, הקמפיינים שלנו מייצרים הצלחה עסקית ללקוחות שלנו.

החלטתם לא לפנות אלינו? חבל!

אבל, אם כבר אתם הולכים לחפש משרד פרסום אחר, תחפשו סוכנות שמתמחה בפרסום בגוגל, סוכנות בעלת הסמכה לפרסום בגוגל עם ניסיון בניהול קמפיינים שאתם מתרשמים כי הידע המקצועי שלה הוא רב והם יכולים לתרום לכם.

דברו עם לקוחות ממליצים שלהם, וודאו כי הם מנהלים קמפיינים ללקוחות מרוצים ויודעים להביא תוצאות עסקיות שלכם.

והכי חשוב, בהצלחה!

5/5 - (6 votes)