כמה עולה פרסום חודשי בגוגל? נאפיין מספר נקודות מפתח שיש לבחון כדי להעריך את גובה הפרסום וכדי לקבל החלטה טרם העלאת קמפיין לאוויר.

אף על פי זו נשמעת שאלה הגיונית לחלוטין ואנו שומעים אותה כל הזמן, אין תשובה חד משמעית לגבי גובה התקציב הדרוש על מנת לייצר קמפיין ADWORDS אפקטיבי ולקדם את פעילות הפרסום של החברה. התשובה הטובה ביותר לשאלה הזו – “תלוי”

תלוי במה? תלוי בעסק שלכם, תלוי בקהל היעד שלכם, תלוי במתחרים שלכם ובאגרסיביות שלהם בפרסום ותלוי בגב הכלכלי שלכם והיכולות להשקיע בקמפיין משמעותי ברשת.

נקודות מפתח לגבי פרסום בגוגל:

  • התשלום בגוגל ADWORDS נעשה על ידי מכירה פומבית – אתם מול המתחרים שלכם. באופן כללי מאוד ניתן לומר כי ככל שתגישו הצעת מחיר גבוהה יותר על הביטוי שאתם מעוניינים בו, כך המיקום שלכם יהיה גבוה יותק ותקבלו יותר קליקים ויותר חשיפה.
  • יש לנו אפשרות שליטה גבוהה מאוד על הקמפיין, התקציב שלו, לכמה אנשים הוא מגיע, מתי הוא מפורסם ופרמטרים נוספים.
  • יש לנו אפשרות לנתח את הקמפיין לצורך הבנה של התנהגות הגולשים, הביצועים של הקמפיינים שלנו ודרכים לבצע אופטימיזציות ושיפורים לקמפיין כחלק מפעילות שיווק באינטרנט שלנו.
  • המחיר ממוצע לקליק בגוגל נע בין 5-20 ₪. עם זאת יש קליקים שעולים הרבה הרבה יותר, כפונקציה של רמת התחרות בשוק שלכם.
  • יש מותגים שמשקיעים מעל ל150 מיליון שח בקמפיין גוגל ADWORDS לבדו.
  • הסכום הממוצע להשקעה בקרב עסקים קטנים לפרסום בגוגל הינו 10,000-30,000 ₪ לחודש.
  • ישנם כלים נוספים לפרסום בגוגל כמו רימרקטינג, פרסום ברשת המדיה ויוטיוב. לכל אחד מהם מאפיינים משלו ויתרונות משלו. פרסום ברשת המדיה לדוגמא הוא פרסום באמצעות באנרים שמסייע לכם להיחשף לקהלי יעד רלוונטיים בעזרת מודעות מעוצבות, שמקימים לאחר תהליך של מיתוג עסקי

איך הפרסום בגוגל אדוורדס עובד?

לפני שמתחילים לדבר על המחיר של הפרסום בגוגל, צריך להבין איך המערכת של גוגל עובדת. הדבר החשוב ביותר שרוב האנשים טועים לגביו הוא שמי שיש לו את תקציב הפרסום הגבוה ביותר, בהכרח יביא את הקמפיין עם התוצאות הטובות ביותר. תקציב פרסום גדול עוזר ויצליח להביא כמות גדולה של יותר של חשיפות, אבל האופטימיזציה הנכונה לחשבון היא שתהפוך אותו לחשבון שמניב נכסים משמעותיים לבעלים שלו.

לאחר שמרימים את הקמפיין, קבוצות המודעות והמודעות על פי מילות המפתח שבחרנו, יתחיל התהליך של דירוג המודעות שלנו על פי מספר פרמטרים:

המחיר שקבענו * ציון האיכות שלנו.

ציון האיכות הוא פונקציה של מספר גורמים משמעותיים ביותר להצלחה של הקמפיין: איכות דף הנחיתה, התאמה למכשירים ניידים, רלוונטיות למודעה. ככל שהמודעות שלנו יתאימו יותר לדרישות של גוגל, כך ציון האיכות של מילת המפתח תעלה, נוכל לשלם פחות על קליק וחשוב מכל – להביא לידים במחיר נמוך יותר.

הגדרות מפתח חשובות בהקמה של חשבון ADWORDS

תוספים – חשבון פרסום בגוגל לא שלם בלי תוספים שמגדילים את המודעה ואת הנראות שלה. התפקיד של התוספים הוא להגדיל את השטח הנדלני שהמודעה שלנו תופסת ולייצר לה בולטות מול המודעות של המתחרים.
דוגמאות לתוספים למודעה פרסום בגוגל

מיקומים – הקפדה על המיקומים הנכונים בהם קהל היעד שלכם נמצא היא מפתח לקבלת חשיפות מאזורים גיאוגרפים בהם השירות שלכם רלוונטי. ישנה אפשרות להגדיר ערים ויישובים ספציפיים, ובנוסף לעשות הגדרה על פי רדיוס.

הגדרת מילות מפתח שליליות-

כמות החשבונות שאנחנו מנהלים ולא מוגדרים בהם מילות מפתח שליליות (עד שאנחנו מגיעים כמובן), היא עצומה. מילות מפתח שליליות מונעות מכם לשלם על מילים לא רלוונטיות לקמפיין שלכם, ועל כן מסייעת לכם להכווין את התקציב שלכם במדויק למילים שמביאות לכם תוצאות.

אם לדוגמא אני מנהל קמפיין של חברה שמוכרת מיטות מתכווננות, הרי שכל חיפוש של הביטוי “מיטות מתכווננות יד שנייה” הוא לא רלוונטי לגבי. ישנה חשיבות להגדיר את הביטוי הזה כשלילי וכך גוגל תדע לא להציג את המודעה שלנו בזמן שגולש מבצע חיפוש זה.

טירגוט לפי סוג מכשיר – בזמן אופטימיזציה ננתח את הפעילות בחשבון ונזהה מאין מגיעה התנועה לאתר ומיהם אותם אנשים שממירים באתר שלנו והופכים ללידים. אם יש לכם גם קמפיינים של שיווק בפייסבוק

, אז סביר להניח שאתם מכניסים טראפיק משמעותי ממכשירים ניידים. במקרה הזה נוכל להגדיל את ההצעה למכשיר הרלוונטי ולהפחית את ההצעה עבור קליקים ממכשיר פחות רלוונטי לפרסום.

אז איך מתחילים

לקריאה נוספת על כמה עולה פרסום בגוגל, אתם מוזמנים למאמר הבא שלנו רוצים לדעת כמה יעלה לכם פרסום בגוגל?

ככלל, פרסום בגוגל מוכוון תוצאות יתחיל תמיד בבניית תוכנית שמבוססת על מטרות המותג. מטרות המותג יהווה את החץ שיכוון את הפעילות, את הקופי, הקריאייטיב, אפיון קהלי היעד ומה הKPI לקמפיינים. בחלק מהתוכנית נבצע מחקר מילות מפתח מעמיק על הנושאים הרלוונטיים לפעילות שלנו, על מנת לאתר את הביטויים הרלוונטיים לפרסום.

תעשו לנו טלפון, קבלו שיחת יעוץ חינם ותוכלו לבחון אפשרויות לקידום העסק שלכם על ידי פרסום בגוגל.

5/5 - (5 votes)