פרסום בגוגל שופינג הופך להיות אחד מכלי הפרסום החשובים ביותר לאתרי מסחר מקוון, ואם המותג שלכם עדיין לא שם, אתם מפספסים הזדמנות אדירה ועלולים לגלות שהתעוררתם מאוחר מדיי.

הראשונים לקפוץ אל המים ולהעז לחקור עולמות חדשים וצורות קמפיינים חדשות, גילו כי שיטת הפרסום הזו של גוגל מאפשרת להם להציג תוצאות עסקיות גבוהות בהשוואה לקמפיינים אחרים של גוגל, לא משנה באיזה תחום האתר שלהם עוסק.

 

מה זה בדיוק גוגל שופינג?

גוגל שופינג היא פלטפורמה לרכישה של מוצרים פיזיים באתרי סחר מקוונים, על ידי ביצוע השוואה ביניהם בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש של גוגל. תוצאת החיפוש מופיעה עם תמונה, מחיר, שם המוכר ושיטת המשלוח, ובמבט חטוף ומהיר אתם יכולים לבצע השוואה מהירה בין המוצרים השונים.

פרסום בגוגל שופינג עובד דרך פלטפורמת הפרסום של GOOGLE ADS, על ידי קמפיינים שנקראים קמפיינים של שופינג. זוהי למעשה עוד צורה של תוצאת פרסום ממומנת שגוגל הכניסה לעמוד הראשון של תוצאות החיפוש, מעבר למודעות הטקסט הוותיקות.

2 1 1

פרסום בגוגל שופינג מזכיר במעט רכישה דרך אתרים כמו אמזון, אי ביי ודומיהם, וזאת בגלל שאתם לא צריכים לעבור בין אתר לאתר כדי להשוות בין דגמים, מחירים וצבעים, אלא כל הפריטים הרלוונטיים לחיפוש שביצעתם, נמצאים מולכם ואתם יכולים לבצע השוואה מהירה ביניהם ולבחור לאיזה אתר אתם רוצים להיכנס.

עם זאת, הבדל משמעותי מאוד בין פרסום בגוגל שופינג לבין האתרים האחרים שהזכרנו – קליק על המודעה שפרסמתם בגוגל ישלח את הגולש ישירות לתוך האתר שלכם ולא לאתר בו הוא משווה בין פריטים שונים של המתחרים שלכם, כמו באמזון לדוגמא.

 

למה כדאי לכם לנהל פרסום בגוגל שופינג?

למה כדאי לכם להרחיב את פעילות הפרסום שלכם ולנהל קמפיין פרסום בגוגל שופינג? התשובה פשוטה – כי זה מביא תוצאות. האמת? זה מביא תוצאות מצוינות בהשוואה לקמפיינים אחרים

חברות שהשכילו לבנות קמפיינים של גוגל שופינג נהנות ממחירים נמוכים ביותר עבור הפרסום, אחוזי המרה גבוהים והחזר גבוה (ROI) עבור ההשקעה שלהן בפרסום. בנוסף לכך, הן כמובן נהנות מהראשוניות ומהעובדה שהן מופיעות בעמוד הראשון של גוגל עם תוצאת תמונה מפורטת, לפני כל שאר המודעות ותוצאות החיפוש.

 

יתרון נוסף ומשמעותי ביותר של גוגל שופינג, הוא שאתם מקבלים עוד תוצאת חיפוש בעמוד הראשון מעבר לתוצאות האחרות שיש לכם, שמשמעותו עוד חשיפה, עוד טראפיק, עוד מודעות למוצרים שלכם.

אם לדוגמא יש לכם תוצאת חיפוש של מודעת טקסט של פרסום בגוגל, ובנוסף יש לכם גם תוצאה אורגנית בעמוד הראשון, עכשיו גם תהיה לכם תוצאה של שופינג. 3 תוצאות בעמוד הראשון של גוגל. פנטסטי.

*** אם יש לכם גם תוצאה במפות של גוגל אז יכולות להיות לכם 4 תוצאות בעמוד הראשון של גוגל, שזה בכלל פנטסטי?

 

והנה דוגמא לייב. שמנו לכם כאן להשוואה, אחד מול השני, קמפיינים של חיפוש, קמפיינים של רשת המדיה וקמפיין שופינג. אתם יכולים לראות את כמות ההמרות המטורפת שקמפיין השופינג מביא ואת המחיר להמרה – 1.85 שח לרכישה דרך האתר, למוצר שעולה בין 800 ל-1,700 ₪ לכל פריט!!

אחוזי הרווח כאן הם גבוהים ביותר. מניסיון שלנו, סביר להניח שזה לא יישאר כך זמן רב – ברגע שייכנסו עוד ועוד מפרסמים שיבינו את הפוטנציאל האדיר שטמון כאן, המחירים ילכו ויאמירו כפי שהיה עם הקמפיין הוותיקים של קמפיין חיפוש בגוגל.

3 1 

מהם הצעדים לפתיחת חשבון פרסום בגוגל שופינג?

ההסבר שנביא כאן לא יהיה מפורט ומבואר, כי זה איננו מדריך שמיועד להכשיר אתכם לעשות את העבודה הזו. אם אתם מבינים את הפוטנציאל העצום של פרסום בגוגל שופינג, אתם רוצים לעבוד עם משרד פרסום מומחה בתחום שיווק באינטרנט שיוכל להקים עבורכם חשבון מנצח ולנהל עבורכם את הפעילות.

הצעדים להקמה של חשבון הם:

  1. פתיחה של חשבון גוגל שופינג במרכז של גוגל
  2. תדאגו לתמונות איכותיות ומושכות של המוצרים שלכם
  3. עדכנו את המידע שלכם על כל מוצר (אתם צריכים לעבוד עם טבלה מסודרת שכוללת את כל המרכיבים שגוגל דורשת שיופיעו)
  4. חברו את חשבון פרסום בגוגל שלכם לחשבון המרצ’נט
  5. תקימו בחשבון הפרסום שלכם קמפיין שופינג
  6. תקימו קבוצות מודעות
  7. תבצעו אופטימיזציה לחשבון

כמה הערות חשובות והשגות לגבי הקמת חשבון פרסום בגוגל שופינג:

  • זה לא תמיד עובד. יש לפעמים בעיות, תקיעות, פלאגינים שלא עובדים, דרישות דרקוניות של גוגל שצריך לברר ישירות עם מרכז התמיכה, ולעיתים גם בעיה עם החיבור של חשבון הפרסום עם המרצ’נט והרמה של קמפיינים לאוויר.
  • תתייעצו עם מומחים מנוסים לניהול חשבון פרסום בגוגל שופינג. זה יכול לייצר לכם הכנסות באחוזי המרה מטורפים לעסק ושווה את ההשקעה.
  • אם לא תגדירו את המוצרים והטבלה כמו שצריך – אתם עלולים להיתקל בבעיות וסירוב של גוגל. תשקיעו מראש במילוי איכותי ומלא של הטבלה.

כמה עולה פרסום בגוגל שופינג?

יש מספר הוצאות שעליכם לקחת בחשבון טרם ההקמה של חשבון המרצ’נט שלכם.

ראשית, ישנו התשלום עבור כל ההקמה והפיתוח של הנושא, כולל הטמעה של פלאגינים וביצוע של תהליך QA מול גוגל, כדי לוודא שהחשבון עובד כהלכה ומושך נתונים לתוך חשבון הADS שלכם.

הנושא של חיבור החשבון ואישורו לא אמור להיות בעייתי אך בפועל, אנו נתקלים לעיתים בבעיות עם חברות שהמתכנתים שלהן לא מצליחים להתגבר על בעיות עם חיבור נכון לפי הדרישות של גוגל. כפי שרשמנו, אם לא תעמדו בדרישות של גוגל במדוייק, החשבון יפסל ולא תוכלו להרים את הקמפיין לאוויר.

הוצאה נוספת שעליכם לקחת בחשבון כמובן – תצטרכו להשקיע בתקציב פרסום של הקמפיין, וזה יתווסף לתקציב הפרסום שסביר להניח שאתם כבר מנהלים היום.

פרסומים אחרונים טוענים שבאוקטובר 2020, האינדוקס של גוגל את המוצרים שלכם לא יהיה בתשלום יותר, ומותגים יוכלו להופיע בתוצאות החיפוש גם ללא קמפיין ממומן. תתחילו להתכונן עם חברה לקידום אתרים איכותית שתעיף לכם את הליסטים קדימה.

פרסום בגוגל שופינג וזאפ

פרסום בגוגל שופינג מהווה איום עצום על מספר אתרים בעולם וכמובן בישראל, וביניהם אתרי סחר שמבוססים על מרקט פלייס של מוצרים. אם עד היום הייתם, לדוגמא, נכנסים לבצע השוואה של מוצרים באתר זאפ, הרי שכיום נחסך מכם הקליק הזה ואתם מקבלים את כל המידע בצורה נוחה ומונגשת, דרך העמוד הראשון של גוגל.

יש כאן איום של ממש על אתרים מהסוג הזה, ומפרסמים חייבים לקחת את זה בחשבון אם כלל המכירות שלהם בנויות ונסמכות על אתרים כאלו. גוגל לא תפגין רחמים בדרך שלה להמשיך להעמיק את האחיזה שלה בעוגת הפרסום וסביר להניח שהדומיננטיות של הקנייה דרך גוגל שופינג תלך ותעלה.

לקריאה נוספת בנושא קידום ממומן בגוגל – 7 טיפים עוצמתיים לקידום ממומן בגוגל – בקרו בלינק.

שטיק מדיה – פרסום בגוגל שופינג

פרסום בגוגל שופינג מהווה הזדמנות עצומה עבור מספר רב של מותגים שמנהלים מכירה און ליין של מוצרים פיזיים ורוצים לנצל את אחד העלים החמים ביותר כיום בעולם הפרסום בגוגל.

אתם חייבים שתעמוד לצידכם חברה מיומנת, עם יכולות מוכחות בפרסום דיגיטלי בכלל הפלטפורמות – לא רק בגוגל אלא גם פייסבוק אינסטגרם, רשת התוכן, יוטיוב וכמובן פרסום בגוגל שופינג, כדי שתוכלו להגיע אל הלקוח שלכם ולגרום לו לרכוש אצלכם.

מומחי הפרסום שלנו עוברים הכשרות וקורסים ממוקדים כדי שנוכל לקחת את הלקוחות שלנו אל עבר השלב הבא בפעילות הפרסום שלהם, צרו קשר לקבלת יעוץ מקצועי.

שאלות נפוצות בנושא פרסום בגוגל שופינג

למה כדאי לפרסם בגוגל שופינג?

פרסום בגוגל שופינג הפך להיות אחד מהכלים העוצמתיים ביותר שעומדים לרשות חנויות סחר מקוון של מוצרים פיזיים. הנוכחות החזקה והעוצמתית בעמוד הראשון של גוגל לצד המידע המפורט והברור והיכולות של כלי הפרסום בגוגל, הופכים את הפרסום לאטרקטיבי ובעל החזר השקעה גבוה עבור ההוצאה.

 

איפה מופיעות המודעות של גוגל שופינג?

המודעות של גוגל שופינג מופיעות בראש העמוד הראשון של תוצאות החיפוש של גוגל. המודעות הינן מודעות תמונה שכוללות גם את שם המוצר, המחיר, משלוח ושם החברה המפרסמת / האתר המוכר. לעיתים יופיעו המודעות באחד מהצדדים של העמוד הראשון, תלוי באיזו שפה אתם משתמשים.

 

כמה עולה לפרסם בגוגל שופינג?

בכניסה למהלך של פרסום בגוגל שופינג, אתם צריכים להביא בחשבון לא רק את ההוצאה עבור רכש המדיה שלכם מגוגל בקמפיינים, אלא גם לתהליך ההקמה של החשבון, חיבורים שלו ועבודה עם מנהלי האתר שלכם כדי לוודא שהכל עובד כמו שצריך וגוגל מאשרת את החשבון לפרסום.

 

למה לבחור בשטיק מדיה בתחום פרסום בגוגל שופינג?

אנחנו מייצרים תוצאות לחברות שעובדות איתנו. באופן מוכח וברור, חברות נשארות איתנו לאורך שנים כי הן רואות את החזרי ההשקעה שלהן עבור הפרסום הולכים וגדלים. יתרה מכך, הרמה המקצועית שלנו והשירות המהיר, מאפשרים לחברות להגיב במהרה לתנאי השוק ולייצר יתרון תחרותי מול הסביבה העסקית שבה הן פועלות.

5/5 - (11 votes)