קידום עסקים באינטרנט נפוץ כיום יותר מאי פעם.

מה הסיכוי שישנה חברה כיום שלא נעזרת בפרסום באינטרנט כדי לייצר חשיפה, מודעות, לידים או מכירות? אין כמעט סיכוי כזה. לא משנה באיזה תחום, באיזה גודל ובאילו משאבים, בעלי חברות רבים מודעים ליתרונות הרבים של שיווק באינטרנט ומכווינים לשם משאבים ותקציבים הולכים וגדלים.

אז מהם הדגשים העיקריים לקידום החברה שלכם, לשימוש נכון בכלים אלו? התשובה מורכבת ביותר. האמת היא, שעולם הפרסום והשיווק באינטרנט הוא כל כך מורכב, כולל כל כך הרבה נישות ותתי תחומים ואפשרויות קידום. יתרה מכך, אין תורה סדורה לניהול קמפיינים או לקריאייטיב.

אם תתנו לחמישה משרדי פרסום שונים את אותו הבריף, כל אחד מהם יבוא עם תוצרים שונים, שפה גרפית שונה, קופירייטינג שונה וקריאייטיב שונה. כל אחד מהם גם יבנה את הקמפיינים בצורה שונה, לעיתים שונה לחלוטין.

אז מה אתם בכל זאת יכולים לעשות כדי לשפר את סיכויי ההצלחה שלכם? לקרוא, להעשיר את הידע שלכם – לא בשביל לעסוק בזה בעצמכם אלא כדי לדעת מה לשאול ולמה לשים לב.

בשביל הזה הבלוג שלנו פה. 

צללו פנימה, וקבלו 4 טקטיקות אפשרויות לתחום קידום עסקים באינטרנט.

אוטומציה שיווקית

נתחיל מהסוף. חברות שלא עושות שימוש באוטומציה שיווקית מפספסות יכולות טכנולוגיות שיחסכו להן זמן, כסף, משאבים ובעיקר ביצוע של משימות ומטלות סיזיפיות. אני כמובן מתכוון לתחום אוטומציה שיווקית עם הקשר לתחום פרסום ושיווק במקרה זה.

אוטומציה שיווקית יכולה להתבצע על מספר רחב של כלים ואופציות והמטרה שלה היא להחליף פעולות שמבוצעות על ידי בני אדם, בחוקים אוטומטים שיבצעו את המטלה. הנה דוגמא מעשית לשימוש של אוטומציה שיווקית ככלי לייעול הפעילות השיווקית של חברה.

ניקח לדוגמא חברה עם 19 סניפים בתחום הריהוט, שרוב המכירות שלה מבוצעות ברצפת המכירה (סניפים) ואל מול הלקוחות, ומקבלת בחודש אלפי לידים וטלפונים דרך דפי הנחיתה של הרשת. הגולש שרואה את המודעות של החברה, מקליק ומשאיר פרטים ועובר את התהליך האוטומטי הבא, תהליך אוטומטי שבנינו בשטיק מדיה:

  • הלקוח משאיר פרטים.
  • הפרטים נשלחים ל-CRM של החברה, כולל מאיזה סניף הלקוח השאיר פרטים ומאיזה קמפיין בדיוק הגיע הליד.
  • נציג המכירות הרלוונטי בסניף מקבל מייל + סמס על כך שנכנס ליד חדש.
  • הלקוח מקבל הודעת סמס שמודה לו על השארת הפרטים + לינק להטבה מיוחדת לזמן השיחה עם הנציג.

זהו תהליך אוטומטי ראשון. תהליך אוטומטי שני מתרחש אחרי השיחה בין הצדדים:

  • הנציג מזין את פרטי השיחה
  • הודעת וואטסאפ אוטומטית נשלחת ללקוח יחד עם סרטון הדגמה של מוצרי החברה. 
  • לאחר יומיים, במידה והלקוח לא רכש ולא ביקר בסניף, תשלח ללקוח הודעה נוספת עם הטבה ולינק להמלצות לקוחות על החברה.
  • תשלח הודעה דומה לנציג המכירות כדי לבצע שיחת פולו אם עם הלקוח.
  • לאחר הרכישה, ללקוח יגיע מייל אוטומטי המודה לו על הרכישה.
  • לאחר קבלת המוצר, הלקוח יקבל מייל אוטומטי עם אפשרות לדרג את חווית הקנייה. 

ההמלצה שלנו לחברות היא לעשות אפיון מדויק לכלל הצרכים השיווקיים שלהן והפעולות השוטפות שמבוצעות באופן לא חכם ולא אוטומטי. לאחר האפיון, מומחה אוטומציה ימליץ על הפתרונות האפשריים. זהו מקרה קלאסי של השקעה לטווח ארוך ולא חשיבה לטווח קצר – לטעמי אחת הנקודות החשובות ביותר בפיתוח עסקי וניהול חברות.

שיווק באמצעות משפיענים

שיווק באמצעות משפיענים הפך בשנים האחרונות לנושא חם ביותר. הכוונה היא כמובן למשפיענים במדיות החברתיות השונות, כוכבי רשת, שמאפשרים למותגים לקבל חשיפה ממוקדת לקהל יעד רלוונטי.

השימוש במובילי דעה ופרזנטורים אינו חדש כמובן והוא קיים כבר עשרות שנים רבות. אך ישנו הבדל מהותי, שהנגיש את הנושא לבעלי עסקים רבים ואפשר לחברות רבות להתחיל לעבוד עם משפיענים ומובילי דעה.

בעוד שבעבר, לעבוד עם פרזנטור דרש סכומי כסף גדולים, הסכמים מורכבים, ימי צילום מסובכים וכמובן השקעה עצומה בהפצה של הפרסום או הפעילות יחד עם הפרזנטור, הרי שכיום התמונה היא שונה לחלוטין.

קידום עסקים בגוגל

כיום, באמצעות שימוש בתוכנות מתקדמות לאיתור מובילי דעת קהל ומשפיענים ברשת, אתם יכולים לבנות פורטפוליו של קהל היעד שלכם, ולגלות אילו משפיענים נמצאים בקשר מתמיד עם קהל יעד זה. אתם יכולים להחליט האם מעניין אתכם קהל של אמהות צעירות או חיילות, לדוגמא, ולבחור את המשפיענים הרלוונטיים עבורכם.

ניקח דוגמא שתמחיש את הנושא:

אם אתם מנהלים חנות של ציוד לחיילים ולמתגייסים טריים ואתם רוצים לייצר אינטרקציה עם קהל יעד זה, אתם יכולים לפנות למוביל דעת קהל שמחזיק בקבוצה רלוונטית בתחום, או אתר אינטרנט מוביל שנותן מידע ושירות לקהל זה. לרוב, ההסכם בין הצדדים הוא שמוביל הדעה בעצמו מעלה פוסט מהחשבון ובו הוא חושף את המוצרים שלכם לחיילים.

זהו עוד הבדל מהותי מפעילות קודמת עם פרזנטור, כיום מוביל הדעה מסייע לכם בחשיפה לקהל היעד על ידי הפצה של המידע בערוצים שלו, ובכך מייצר לכם חשיפה אדירה ומדויקת.

הפעולה הזו משיגה כמה דברים:

  • חשיפה לקהל חדש שלא מודע למוצר שלכם
  • חשיפה לקהל רלוונטי
  • תגובות לגבי המוצר שלכם
  • כניסות לעמוד / פרופיל / אתר שלכם
  • חיזוק המותג בעיני קהל היעד

ההמלצה שלנו היא לעשות שימוש בתמהיל של מובילי רשת ומובילי דעת קהל, שהם לא בהכרח המשפיענים הכי גדולים בשוק מבחינת כמות עוקבים, ולקחת כמה משפיענים יחד כדי לבצע מהלך משולב שמייצר תהודה בקרב קהל היעד.

בהתייחסות לדוגמא של חנות לחיילים ומתגייסים, המשמעות היא לקחת מספר מובילי ומובילות דעה בתחום הגיוס ולבנות עם כולם מהלך מתוזמן שעולה באותו היום, עם האשטאג זהה לכולם וכמובן תיוג של העמוד שלכם. 

וידאו

אנשים שונאים לקרוא. אולי אני קיצוני והם סתם מתעצלים או חסרי סבלנות ויכולת ריכוז, אך ברור לחלוטין שרוב רובם המוחלט של האנשים לא אוהבים לקרוא והם יותר סורקים ומרפרפים על הטקסט מאשר צוללים לתוך עומקם של דברים.

זו בעיה מוכרת בעולם כולו וסביר להניח שהיא נגרמה גם עקב ההתפתחות של הטלפונים הניידים וזמן הריכוז ההולך וקטן של כולנו.

דבר זה הופך את השימוש בסרטוני וידאו לאחד מהיעילים והחשובים ביותר למספר חברות גדל והולך. פרסום ביוטיוב הוא כבר מזמן לא תחום אזוטרי וחברות רבות חוקרות את הנושא ומנסות לקדם את עצמן באמצעות סרטני וידאו, באמצעות תוכן רך ומידע מעמיק ובעל ערך ועד סרטוני פרסומת קצרים ממוקדים ואגרסיביים.

אבל, השימוש בווידאו הוא עדיין נחלתם של ארגונים וחברות גדולות עקב המורכבות היחסית בהפקת חומרים איכותיים עבור חברות רבות והמחויבות שהחברה לוקחת על הפקת התכנים. אך הראייה כאן צריכה להיות ראייה לטווח ארוך. אם מעכשיו תביטו שנתיים קדימה ותבנו המון תכנים איכותיים של וידאו, תוכלו למקסם את היכולת שלכם להגיע לקהלי יעד בצורה נכונה ונבונה וזה ייצר לכם יתרון תחרותי עצום על פני המתחרים שלכם.

הנה דוגמא לסרטון שיווקי שהכנו עבור דרכים שירותי דרך ביום האישה הבין לאומי

באמצעות הסרטון, חיזקנו מספר עמדות ואמונות לגבי המותג והתחום של פעילות החברה, השגנו צפיות רבות, כניסות לאתר החברה וכמובן פידבקים חיוביים רבים למותג.

פרסום בגוגל 

טקטיקה רביעית וחשובה ביותר – פרסום בגוגל. בכנות, אני אוהב ממש את כלי הפרסום של גוגל ואני חושב שהאפקטיביות שלהם והמענה הרחב שהם נותנים לחברות כמעט בכל תחום – היא מעולה. 

פרסום בגוגל הוא כבר מזמן לא רק פרסום בגוגל אדוורדס. ישנם סוגים שונים של קמפיינים, עם באנרים, עם סרטונים, עם טקסט, עם פופ אפים. כל כך הרבה שיטות ודרכים לנהל קמפיין ממוקד ואפקטיבי – אתם רק צריכים מומחה לפרסום בגוגל שיוכל להוציא את התוכנית שלכם אל הפועל ולעמוד במטרות המותג.

אחד הדגשים העיקריים שלנו: תבצעו מחקר מעמיק על קהלי היעד שלכם, בדקו היטב מה הם מחפשים ואיך הם מחפשים אחרי השירות או המוצר שלכם. כלי הפרסום של גוגל מאפשר לכם לבצע מחקר מקדים ולגלות מהם היקפי החיפוש, מה צפויה להיות העלות לקליק ואפילו לליד.

אם יש לכם אתר מכירות און ליין, חברה לקידום אתרים תדע לבנות לכם קמפיינים מדויקים בגוגל כמו קמפיינים שמוכוונים לרכישות וקמפיינים של עגלה נטושה, שבמקרים רבים ועבור חברות רבות יודעים לייצר תוצאות מעולה מבחינת החזר השקעה.

רוצים להעשיר עוד את הידע שלכם בתחום פרסום בגוגל? הבלוג שלנו כולל תכנים רבים נוספים, כמו למשל:

חברה לשיווק באינטרנט – איך תבחרו את משרד הפרסום הבא לעסק שלכם?

קידום ממומן בגוגל – 7 טיפים עוצמתיים לקידום ממומן בגוגל

שטיק מדיה – קידום עסקים באינטרנט

קידום עסקים באינטרנט הוא דרך חיים עבורנו. אנחנו אנשי מקצוע מיומנים ומסורים, ששואפים להתקדם ולהשתפר כל יום ומעמיקים את הידע והניסיון שלנו מיום ליום על ידי צמיחה עם הלקוחות שלנו.

אם אתם אוהבים את העסק שלכם ורוצים לצדכם משרד פרסום מקצועי, מיומן, עם יכולות תפעול מצוינות – פנו אלינו!

שאלות בנושא קידום עסקים באינטרנט

מהם כלי הפרסום החשובים ביותר לקידום חברות?

ישנם כלי פרסום רבים אשר רלוונטיים לחברות, אך ללא ספק המרכזיים שבהם הם גוגל ופייסבוק. שתי פלטפורמות אלו מאפשרות לכם להגיע כמעט לכל אדם בישראל, במגוון דרכים שונות ובאמצעות קריאייטיבים שונים שמתאימים לגולשים שונים.

מהו טווח הזמן הצפוי לתוצאות מפעילות הפרסום?

ישנם קמפיינים של קידום עסקים באינטרנט שמתחילים להכניס תנועה ותוצאות מהיום הראשון שלהם באוויר. ויש קמפיינים בשווקים סופר תחרותיים שצריך להתאמץ כדי להפיק נפט. הכל תלוי במותג, במוצר, בתחרות ובגורמים נוספים. התפקיד שלנו בתור משרד פרסום מקצועי הוא לבנות עבורכם תוכנית מפורטת לניהול פעילות הפרסום שלכם.

מהי החשיבות של בניית אתר אינטרנט להצלחת הפרסום?

אתר אינטרנט הוא המקום אליו תתנקז התנועה שלכם מכל הקמפיינים, החיפושים האורגניים, ההפניות הישירות וכדומה. החשיבות של אתר אינטרנט מקצועי ועוצמתי היא אדירה, ותקבע רבות על ההתרשמות של הגולש מהשירות או המוצר שלכם.

למה לבחור במשרד שטיק מדיה?

אנחנו חיים את תחום קידום עסקים באינטרנט ושואפים להצלחה עם כל לקוח אותו אנחנו מנהלים. הצוות שלנו עובר הכשרות מקצועיות רבות ובעל ניסיון בניהול קמפיינים מתחומים שונים ומגוונים – צרו קשר עם הצוות שלנו לקבל שיחת יעוץ מקצועית.

 

5/5 - (12 votes)