אם אתם עוקבים אחרי השינויים והפיתוחים של גוגל למפרסמים, בוודאי נתקלתם בביטוי RLSA או רשימות רימרקטינג. חשוב מאוד להבין ולהכיר את הכלי העוצמתי הזה מכיוון ששימוש נכון ויעיל בו יכול לייצר לעסק שלכם קמפיינים יעלים וממוקדים ביותר.

RLSA logo 1

מה זה RLSA או  רשימות רימרקטינג?

רשימות רימרקטינג הן פונקציה שמאפשרת למפרסמים לבצע התאמה אישית של מודעות ברשת החיפוש, לאנשים שכבר ביקרו באתר שלכם. זאת אומרת אתם יכולים לבצע התאמה של המסר ושל ההצעה העסקית לאנשים שכבר ביקרו באתר שלכם, לא המירו אך נכנסו לרשת לבצע חיפוש נוסף.

לדוגמא

משרד עורכי דין בתחום הפלילי שמעניק שירותי יעוץ משפטי בתחום הצבאי פלילי. נוכל לטרגט ולאתר אנשים שביקרו באתר שלנו, וארחי שביקרו באתר שלנו נכנסו שוב לגוגל וחיפשו שירותי סניגור צבאי. הגולשים שיבצעו את החיפוש הם לא רק רלוונטיים אלא גם חמים ומכירים את המותג שלכם.

פרסום בגוגל בעזרת RLSA – היתרונות

מסר מדויק – המטרה שלנו היא להתאים את המסר הנכון לאדם הנכון, כל הזמן. הסיבות לכך מגוונות אך העיקרית שבהן היא העובדה שלאנשים אין זמן ואנחנו רוצים להיות כמה שיותר מדויקים בזמן שהגולשים נתקלים בפרסום שלנו. התאמה טובה יותר של המסר לקהל היעד מסייעת להגביר את האפקטיביות של הקמפיינים שלנו ולייצר מספר המרות גדול יותר.

הצעת מחיר רלוונטית – אנשים שכבר ביקרו באתר שלנו ועכשיו מחפשים מידע נוסף ברשת, הם קהל רלוונטי ושיש לו סיכוי המרה טובים. לכן, יהיה שווה לנו לתת הצעת מחיר משופרת על הגולשים האלו. משמע, לשלם סכום גבוה יותר על קליק אבל על קהל שהתעניין במותג שלנו באופן וודאי.

איתור מילות מפתח חדשות לקמפיין – בקמפיין פרסום בגוגל של RLSA נרחיב את היריעה הפרסומית שלנו ונוכל לאתר מילים חדשות שבהן משתמשים הגולשים שלנו כדי לאתר אותנו.

אז למה כדאי להשתמש בRLSA?

פרסום בגוגל וניהול קמפיינים נעשה בקפידה ואחרי מחקר וניתוח של השוק שבו אנחנו פועלים ושל המטרות העסקיות והשיווקיות שלנו. לכן, חשוב להכיר את הכדאיות העצומה של קמפיינים אלו למותגים שלכם:

96% מהמבקרים יעזבו את האתר שלכם ללא המרה. SAD BUT TRUE. אין לכם שום דרך לעקם את הסטטיסטיקה לטובתכם, רוב המבקרים לעולם לא ימירו בביקור הראשון באתר.

*2 יותר המרות – מבקרים חוזרים לאתר ממירים באחוזים גבוהים הרבה יורת ממירים ראשונים.

84% מהקליקים במכשירים ניידים הולכים למפרסם שנמצא בראש הדף.

מה שזה בעצם אומר שאתם תוכלו להתחרות על המיקום של ראש הדף, רק על מבקרים שכבר היו אצלכם באתר, מכירים את המותג שלכם ויש להם סיכוי גבוה בהרבה להפוך לליד!

10% יותר המרות בממוצע למפרסמים שמשתמשים בRLSA לעומת מפרסמים שאינם משתמשים RLSA.

מהו תהליך העבודה של מודעות RLSA רימרקטינג?

  • שלב א – מבקר נכנס לאתר שלכם. ברוב המקרים לא יבצע המרה (זוכרים? 96% מהמקרים יעזבו ללא המרה)
  • שלב ב – המערכת תוסיף את הגולש לתוך רשימת המבקרים שלכם (באופן אוטומטי ועל פי סט של הגדרות שניתן בתחילת הקמפיין)
  • שלב ג – המבקר עוזב את האתר
  • שלב ד – המבקר נכנס לגוגל ומחפש את אחת ממילות החיפוש שהגדרנו (מילות מפתח שאנו מחליטים שהן מובילות וחשובות למותג)
  • שלב ה – פרסום בגוגל בעזרת RLSA רימרקטינג יסייע לנו להתאים את הצעת המחיר ואת המסר עבור מחפשים שכבר ביקרו באתר שלנו.

רימרקטינגניקח דוגמא שתמחיש את הנושא

לקוח שמוכר ריהוט משרדי של שולחנות וכסאות. הלקוח לא רוצה לפרסם ביום יום על דרגשים לרגלים משום שזה מוצר עם מתח רווחים נמוך ולא כדאי לו להרים קמפיין נפרד רק בשביל זה. בעזרת RLSA , נוכל לבנות קהלים של אנשים שרכשו כסאות ושולחנות אצלנו. אנשים שכאלו הם קהל מחומם שעשוי לרצות לרכוש דרגש לרגלים. נרים קמפיין פרסום בגוגל של RLSA ונטרגט רק רשימות של אנשים שרכשו באתר שלנו. כך נהיה ממוקדים לקהל מדויק עם מסר מדויק ונעלה את הסיכוי שלנו לבצע מכירה נוספת ללקוח.

מה עם קמפיינים של פרסום בגוגל על שם המותג שלכם?

יש כל כך הרבה לקוחות שמתנגדים לנושא הזה. למה אני צריך לשלם כסף על קליק על שם המותג שלי כשאני גם ככה ראשון בגוגל הם שואלים.. הרי מי שיחפש את החברה שלי יחפש אותי ספציפית ולא יתפתה לרעות בשדות זרים.. תמימות.

אם המתחרים שלכם לא מפרסמים על שם המותג שלכם ואתם אכן עולים ראשונים, אני בהחלט אפול מהרגליים. המודעה האורגנית שלכם תהיה במקרה הטוב במקום 3 אחרי 2 מודעות ממומנות, ובמקרים גרועים ובשוק תחרותי יותר ממוקמת במספר 8 (4 מודעות + 4 גוגל ביזנס) וקיים סיכוי שמישהו יקליק על מותג אחר בזמן שהוא חיפש ישירות אחרי המותג שלכם. מבאס נכון? עולה לכם כסף נכון?

מכיוון שרשימות RLSA מאפשרות לנו גם לבצע הגדרה של קהל שלילי שאנחנו לא רוצים להיות מוצגים אליו, נוכל בעזרת רשימות RLSA לייצר קמפיין לכל האנשים שמחפשים ביטויים מסוימים אך לא ביקרו באתר שלנו! ז”א נוכל להכניס טראפיק חדש ורענן של גולשים שלא מכירים אותנו ובכך לייצר עוד מודעות וחשיפה רלוונטיות ואיכותית.

אני ממליץ לנסות ולייצר קמפיין נוסף על שם המותג שלכם בRLSA על מבקרים שכן ביקרו באתר שלכם, ולבחון אילו מהקמפיינים מביא יחסי הקלקה והמרה גבוהים יותר. כך תוכלו להיות בטוחים האם הטכניקה הזו יעילה עבורכם או לא.

מה צופה לנו העתיד מבחינת פרסום בגוגל ו Google RLSA?

למרות כל הדיבורים על עלייה של מחירי הפרסום, הצפה של פרסומות וקושי לעמוד בביקושים של המפרסמים, אני רואה עתיד וורוד ואופטימי לעולם הפרסום בגוגל. טכנולוגית הRLSA וכלים שיווקיים ופרסומים נוספים שגוגל מתכננת להשיק, נותנים מענה לבעיות קיימות ולדרישות של המפרסמים והופכים את המלאכה לקלה ומסובכת בו זמנית.

שימוש בשיטת הפרסום הזו יסייע לנו להביא המרות מגולשים ממוקדים ונכונים יותר למותג שלנו, מעט יותר מחוממים ויותר מוכנים להמרה. אבל, וכמו תמיד יש אבל, אין פה סימן למשיח או גאולה.

קמפיין טוב יכלול ליווי של קמפיינים נוספים מהצד – פייסבוק, אינסטגרם, גוגל ADWORDS ויוטיוב. אנחנו נרצה להכניס כמה שיותר טראפיק איכותי ורלוונטי לאתר, כדי להבין מיהם אותם מבקרים וגולשים שנכנסו לאתר ועל אילו מהם אנחנו מוכנים להשקיע מאמצים. הטראפיק הזה ינוטר, ייאסף, ינותח ועל פי הממצאים נוכל לקבוע על אילו קהלים אנחנו רוצים לפרסם ובאיזה תקציב.

רימרקטינגלסיכום

עולם הפרסום ממשיך לשקוק חיים ולנער את העצים כל העת. אין רגע דל, אין מנוח ואין מנוס מלהמשיך במרוץ הפסיכוטי לעבר עולם עם יחסי המרה גבוהים יותר וקמפיינים מוצלחים יותר. ניסוי וטעייה והתנסות בכלי הפרסום החדשים של גוגל הם חשובים והם מה שיכולים לייצר לכם יתרון תחרותי על פני המתחרים העסקים שלכם.

 כאן אנחנו נכנסים לתמונה. בתור משרד עם ראייה הוליסטית לגבי עולם הפרסום, ההמלצה שלנו היא להכיר היטב את כלי פרסום בגוגל הרלוונטיים לעסק שלכם, להשתמש בהם בחוכמה, על הקהלים הנכונים, בזמן הנכון, במילים הנכונות ובתקציב הנכון.
עוד על עוד מידע על הנושא RLSA

נשמע מסובך? בשביל זה אנחנו פה…

שאלות נפוצות על רימרקטינג בגוגל

למה חשוב לעשות רימרקטינג בגוגל?

רימרקטינג מאפשר לכם להציג מודעות באנרים או טקסט, במגוון רחב של אתרים, לגולשים שכבר ביקרו באתרים שלכם או בדפי הנחיתה שלכם. היתרון פה הוא עצום – אתם מפרסמים לקהל שכבר הביע עניין במוצר או בשירות שלכם, ויש לו סיכוי גבוה יותר לייצר איתכם אינטרקציה.

איך עושים רימרקטינג בגוגל?

ההגדרה של רימרקטינג מבוצעת דרך חשבון הפרסום שלכם. לפני קמפיין רימרקטינג עליכם לבנות קהלים אותם תרצו לטרגט במסגרת הקמפיין. אנחנו ממליצים לפנות למשרד פרסום מקצועי עם ידע רב בניהול קמפיינים בגוגל, כדי לוודא שהקמפיינים שלכם נראים טוב ומגיעים לקהלים הנכונים.

האם ניתן לעשות רימרקטינג עם מודעת טקסט?

ניתן לעשות רימרקטינג גם עם מודעות טקסט. עם זאת, חשוב לזכור כי באנרים מעוצבים היטב שמופיעים לקהלי היעד, ייצרו אימפקט חזק בהרבה על קהלי היעד שלכם וסביר להניח שימשכו את העין הרבה יותר ויחזירו את הגולשים חזרה לאתר שלכם.

למה כדאי לבחור בשטיק לניהול פעילות הפרסום בגוגל?

שנים רבות של ידע וניסיון בניהול קמפיינים בדיגיטל, מאפשרים לנו להביא ללקוחות שלנו תוצאות עסקיות מעולות בקמפיינים אותם הם מנהלים. הצוות שלנו הוא צוות מקצועי, מסור ומוכוון מטרה – לייצר ללקוחות שלנו תוצאות עסקיות מעולות.

 

5/5 - (14 votes)