יוטיוב היא מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם אחרי… גוגל. הגודל העצום של המידע, הסרטונים ונפח השימוש העצום בה, הופך את הפרסום ביוטיוב לחלק מרכזי וחשוב בפורטפוליו פרסום בגוגל של החברה שלכם.

אפשרויות הפרסום ביוטיוב הן מגוונות ונותנות מענה למספר מגוון של צרכים שלנו בתור מפרסמים, וכמובן מותאמים למידע הרב שהרשת אוספת על משתמשיה, דרך יוטיוב או בעזרת מידע מהחברה האם, גוגל. הכדאיות מבחינת המפרסמים היא עצומה. אנחנו מתחילים לשלם על המודעה אחרי שהלקוח נחשף בקצרה למודעה ואחרי שהייתה לו הזדמנות להחליט אם הוא רוצה להישאר על הפרסומת שלנו או להמשיך הלאה, והמשמעות היא שאנחנו יכולים לתפוס גולשים רלוונטיים לשירות או למוצר שלנו ברגע שבו הם מקשיבים להרצאות, מוזיקה או רואים סרטוני HOW TO.

כמות הגולשים שצורכים תכני וידאו באופן קבוע, השימוש ההולך וגובר בסרטונים ביוטיוב ובאתרי החדשות השונים, הפכו את הווידאו לחלק מהא-ב של גולשי האינטרנט. היכולת שלנו להעביר באמצעות וידאו מסרים ממוקדים, קצרים, מצחיקים או עצובים כאחד, נותנת לעסק שלכם הזדמנות לייצר בולטות ובידול לעומת שאר המתחרים שלכם.

לאיזה שלב בסולם המודעות מתאים הפרסום ביוטיוב?

יוטיוב יכול לשמש אותנו במספר רגעי מפתח מול הלקוחות שלנו.

הדרך הראשונה היא לייצר חשיפה ומודעות למותג. בעזרת כלי החיתוך של יוטיוב, ובעזרת כמות הקהל שמשתמשים ביוטיוב, נוכל לייצר מהלך חשיפתי מייצר תהודה למספר גדול של קהלי יעד רלוונטיים לפעילות שלנו. לא משנה אם מדובר בהשקה של מותג אופנה, שירות חדש לבעלי עסקים או מכירה של מוצרים און ליין, פרסום ביוטיוב מייצר עבורנו אפקטיביות גבוהה בחשיפה ממוקדת ואגרסיבית לקהלי היעד שמעניינים אותנו.

הדרך השנייה היא להניע גולשים בחזרה לאתר שלנו. המשמעות היא שבאמצעות פרסום ביוטיוב נוכל לטרגט רק את קהלי היעד שמעניינים אותנו, אלו שכבר יבקרו באתר ומודעים לשירות שלנו. מכיוון שקמפיינים של רימרקטינג נחשבים במקרים רבים למוצלחים במיוחד מבחינת אחוז המרה ועלות להמרה, הרי שיש כאן פוטנציאל לקמפיין מצוין למפרסמים. אם לדוגמא אתם רשת לעולם פתרונות השינה ויש לכם באתר דף של מזרנים ודף של מיטות מתכווננות, תוכלו לייצר סרטון מתאים למי שחיפש מיטה מתכווננת, ולהציג לו אותו בפעם הבאה שייכנס ליוטיוב. כך למעשה אתם ממשיכים את התקשורת עם הלקוח גם אחרי שביקר באתר.

 

איך מתומחר הפרסום ביוטיוב?

הפרסום ביוטיוב כולל מספר מגוון של מודעות וידאו, לפי מטרות המותג ולפי סוגי המכשירים בהם נרצה לפרסם – מובייל, דסקטופ ועוד. התמחור של המודעות הינו דינמי ומשתנה לפי מטרות וסוג הקמפיין שהגדרנו בהקמת החשבון. חשוב מאוד לבצע אופטימיזציה לקמפיין לכל אורך הפעילות שלו, לבדוק מה המחיר הממוצע לצפייה ומיהם הקהלים הרלוונטיים שאנו נחשפים אליהם. צפייה בסרטון יוטיוב יכולה לנוע בין מחירים של 0.08 שח לצפייה ועד 0.2 ₪ לצפייה ולכן תהליך של אופטימיזציה לחשבון הוא קריטי להצלחת הקמפיין.

סוגי מודעות בסיסיות ביוטיוב:

סוגי המודעות הזמינות ביוטיוב משתנות על פי הגדרת הקמפיין שנגדיר, והיעדים שנרצה להשיג בתור מפרסמים. בדומה לפרסום ברשתות אחרות, יוטיוב מחלקת את סוגי המודעות על פי מטרות המפרסמים כדי להבטיח מיקסום תוצאות ועמידה במטרות המפרסם.

הגדרת הקמפיין כוללת שתי אפשרויות: מודעות עם עידוד רכישה של מוצר או מותג + מודעות ליצירת מיתוג וחשיפה. בחירה בכל אחת מהאפשרויות תשנה בהמשך את סוגי המודעות האפשריים להציג בקמפיין.

קמפיין של כוונת רכישה:

פרסום ביוטיובלאחר בחירה ביעד זה, יפתחו בפנינו שתי אפשרויות נוספות:

קמפיין כוונת רכישה רגילה / קמפיין שמעודד גולשים לקנות בחנות המקוונת של המפרסם.
איך לעשות קמפיין לרכישה ביוטיוב 1

בחירה של אפשרות פרסום זו תפתח בפנינו שתי אפשרויות פרסום: מודעות וידאו בסרטון או מודעות Video Discovery.

מודעות וידאו בסרטון או מודעות Video Discovery

מודעת וידאו בסרטון:

יוטיוב מציגה לנו איך הסרטון שלנו יראה ביוטיוב וגם ברשת השותפים של גוגל, כולל תצוגה של מובייל + דסקטופ.

מודעות וידאו בסרטון

4לסיכום:

פרסום בווידאו ככלל וביוטיוב בפרט, הוא בעל פוטנציאל עסקי עצום, אם משתמשים בו נכון ומנצלים את היתרון והכוח העצום של יוטיוב לטובת העסק שלכם. הקלות של יצירת והפקת סרטונים כיום היא בלתי נתפסת וכל עסק יכול לקחת את הנושא של שימוש בסרטונים לטובת קידום העסק שלו. שאלות נוספות לגבי פרסום ביוטיוב ניתן למצוא באתר הרשמי של יוטיוב לינק

אנחנו בשטיק מדיה מומחים בניהול וקידום קמפיינים ביוטיוב, של עסקים מסחריים, מוזיקאים ויועצים בתחומים מגוונים. יש לכם שאלות על פרסום ביוטיוב? שאלו אותנו  ונשמח להרים לכם קמפיינים מדויקים לפרסום ביוטיוב

5/5 - (8 votes)