מומחה קידום אתרים משתמש באינדיקטורים רבים שיוכלו לסמן לו האם פעילות הקידום שהוא מבצע עובדת ומביאה פירות. אחד מהגורמים העיקריים שיש לבדוק בזמן פעילות של קידום אורגני לחברה שלכם – הוא הנושא של שיפור ציון הדומיין או במילים אחרות הגדלת הסמכות של הדומיין שלכם.

כלל: ככל שהציון של הדומיין שלכם גבוה יותר, כך האתר שלכם ידורג גבוה יותר במנוע החיפוש של גוגל ותוכלו לקדם את הביטויים שלכם גבוה יותר בשרשרת המזון.

מה זה DR – ציון דומיין או סמכות דומיין

ציון דומיין הוא ציון בין 1 ל100 שמהווה אינדיקטור לחוזקה של האתר שלכם בעיניים של הרובוטים של גוגל. ישנם מאות פרמטרים שונים שגוגל בוחנת בזמן שהיא נותנת ציון לאתר וDR או סמכות דומיין מהווה פקטור משמעותי בתחום. המטרה שלכם היא שגוגל תתן לאתר שלכם ציון כמה שיותר גבוה, וכמובן גבוה יותר משל המתחרים שלכם.

ניתן לראות את ציון הדומיין שלכם באמצעות כלי מדידה שונים כמו MOZ  או ahrefs  לדוגמא.

מומחה קידום אתרים

איך מודדים DR?

מומחה קידום צריך לבדוק ולהתרכז בפרמטרים המרכזיים ביותר במדידה של סמכות הדומיין שלכם. מכיוון שישנם גורמים רבים שמשפיעים על ציון הדומיין, ניתן לומר שישנם 3 פרמטרים מרכזיים שישפיעו על הציון הכולל שהדומיין שלכם יקבל:

  1. ציון הדומיין או סמכות דומיין של אתרים שמכוונים לדומיין שלכם.
  2. כמות האתרים שמכווינים לדומיין שלכם.
  3. כמות הלינקים שיוצאים מהאתר שמפנה אליכם.

נסביר כל אחד מהסעיפים בקצרה:

ציון הדומיין או סמכות הדומיין של אתרים שמכווינים לדומיין שלכם

ככל שהציון של הדומיין שמכווין אליכם חזק יותר, כך האיכות שלו עולה ותהיה לזה השפעה ישירה על ציון האיכות של הדומיין שלכם. זאת אומרת, שאם תביאו לינק לאתר שלכם מאתר שציון הדומיין שלו הוא 62, זה יהיה טוב בהרבה מאתר שיש לו ציון דומיין של 49.

מומחה קידום אתרים ציון הדומיין

כמות האתרים שמכווינים לדומיין שלכם
ככל שיש יותר הפניות לאתר שלכם מאתרים אחרים, כך ציון הדומיין שלכם יאמיר.

כמות הלינקים שיוצאים מהאתר שמפנה אליכם
ניקח דוגמא פיקטיבית עם מספרים לא אמיתיים:

אתם מתלבטים האם להוציא לינק מאתר “דה-פקטור” לעומת אתר “שמיקים”, וציון הדומיין של שניהם דומה – מה כדאי לעשות? בשלב הזה כדאי לבדוק כמה לינקים יוצאים החוצה מכל אחד מהם. נניח שמאתר “דה-פקטור” יוצאים 50,000 לינקים ומאתר “שמיקים” יוצאים 10,000 לינקים – תהיה במקרה הזה עדיפות לאתר השני, ל”שמיקים”.

למה? כי הוא יותר ייחודי במספר ההפניות שלו וזה מאותת לגוגל שזה לא אתר שרק מוציא אלפי קישורים החוצה. זאת אומרת שגוגל מעדיפה אתרים שהם לא בריכת קישורים אחת גדולה, במקרה הזה.

איך ניתן לשפר את ציון הדומיין או סמכות הדומיין שלכם? 5 טיפים מרכזים לשיפור ציון הדומיין:

מומחה קידום יבצע סקירה ראשונית ומקיפה למצב הקיים כדי לבנות תוכנית קידום ממוקדת למטרות הלקוח. אם אתם מנהלים פרסום בגוגל אדוורדס חוץ מהפעילות של הקידום האורגני, זה ישמש את החברה לליקוט מידע איכותי וקריטי להצלחה של פעילות הקידום.

מכיוון שיש בלבול לעיתים אצל לקוחות עם מושגים שונים מעולם הקידום האורגני, חשוב לומר שהנושא של שיפור ציון הדומיין שלכם אינו קשור לתחום אחר בעולם הקידום האורגני, שנקרא ניהול מוניטין בגוגל. אתם יכולים להרחיב בקריאה בלינק על מנת ללמוד על תחום זה, אך במילה ניתן לומר כי ניהול מוניטין או הדחקת תוצאות שליליות משמש אותנו להעלמה של תוצאות שליליות על המותג שלכם בגוגל.

מומחה קידום – אופטימיזציה ON SITE

אחרי שלב המחקר הראשוני שתבצעו עם החברה לקידום אורגני שבחרתם, אחת מהפעולות הראשונות תהיה אופטימיזציית ON SITE לאתר, כדי לוודא שהאתר מוגדר כהלכה, התכנים מאונדקסים כהלכה ובוצעו בדיקות לאיתור באגים המשפיעים על פעילות האתר.

ישנן חברות שרצות אוטומטית להפצצה של האתר בלינקים על מנת להרים את ציון הדומיין, אבל אם לא נעשה יישור קו רציני באתר, המשמעות תהיה שהציון שלכם יעלה במעט או לא יעלה כלל, כי ישנם נושאים שמפריעים לגוגל בבנייה של האתר, ולמעשה תוציאו כסף על פעולה שלא תהיה אפקטיבית ב100%.

מומחה קידום – צרו תוכן איכותי שגולשים ישתפו

כמו תמיד, תוכן, תוכן ושוב פעם תוכן. בסופו של יום, פעילות של קידום אורגני לחברות מתנקזת לתוכן איכותי, עשיר ומעשיר שנותן ערך אמיתי לקהל היעד שלכם. ולמה? כי תוכן איכותי גורם לגולשים:

לבלות זמן רב יותר באתר.

לשתף את התוכן שלכם.

לחזור לאתר שלכם.

ליצור איתכם קשר ולהתעניין בשירותים שלכם.

לתוכן שלכם יש השפעה ישירה על ציון של סמכות הדומיין שלכם ובעיקר אם גולשים משתפים את התוכן שלכם החוצה וחושפים אותו לאנשים נוספים. הקפידו למקם באתר שלכם אפשרויות שיתוף מגוונות לתוכן, כמו באתר של שטיק לדוגמא. אפשרות לשיתוף דרך פייסבוק, מייל, אינסטגרם, טוויטר – כל אלו יאפשרו לגולשים לשתף את התוכן שלכם בצורה מהירה וישפר לכם את ציון האיכות של הדומיין.

 

מומחה קידום - תוכן שהגולשים ישתפו

מומחה קידום – השתמשו בלינקים פנימיים בתוך האתר כדי לקשר לעמודים חשובים

אחת מפעולות הקידום הבסיסיות שאנו מבצעים לכל אתר, היא הפעולה של קישורים פנימיים בתוך האתר מתוך התכנים שקיימים בו. זאת אומרת, אתם רוצים לייצר רשת של קורי עכביש שמקשרים בין התכנים של האתר אחד לשני – אבל בצורה טבעית ולא מאולצת.

אתם אפילו יכולים לראות את הטקטיקה הזו מבוצעת לייב בפסקה הקודמת בה קישרתי בצורה טבעית לנושא של פרסום בגוגל אדוורדס או של ניהול מוניטין בגוגל. חשוב מאוד שהפעולה הזו תהיה טבעית ולא מאולצת ויהיה הגיון בקישורים הפנימיים שאתם בונים בתוך האתר שלכם.

מומחה קידום – התאמה למובייל

התאמה למובייל עדיין מבוצעת ברמה לקויה באתרים רבים בישראל ובעיקר באתרים בסיסים וזולים, מצב היוצר שתי בעיות:

  1. חווית גלישה רעה באתר דרך מכשירים סלולריים – דבר המוביל לנטישה של האתר שלכם, חוויה שלילית עם המותג שלכם וכמובן מעבר ישיר לזרועות של המתחרים שלכם שלהם יש אתר טוב יותר ונעים יותר לגלישה.
  2. גוגל מענישה אתכם בציון הדומיין.

עיצוב אתרים מקצועי הוא תחום פרוץ ומשום שאין שום רגולציה בנושא ואין שום יישור קו ברור שעל פיו יש לבצע את תהליך בניית האתר, המצב שנוצר הוא שאתרים רבים הם בעלי חווית גלישה לא נעימה ועל כן ציון האתר נפגע. הקפידו להתייעץ באיש מקצוע שיוכל לעבור יחד אתכם על חווית הגלישה ולזהות בה בעיות ונטישה של לקוחות בעמודים בעייתים.

מומחה קידום אתרים - התאמה למובייל

 

מומחה קידום – מהירות טעינת אתר

מהירות טעינת אתר היא עוד פקטור מרכזי באופטימיזציה שתבצעו לאתר שלכם כדי לשפר את סמכות האתר שלכם. מהירות אתר היא נושא טריקי ויש בו כמה דגשים מרכזיים שאם לא תלכו על פיהם, תוכלו למצוא את עצמכם עם אתר איטי ומייאש עבור הלקוחות שלכם.

במידה והאתר שלכם איטי, ישנן מספר פעולות אפשרויות לשיפור האתר, וישנם כלים שיכולים לתת לכם ניטור מדוייק של הפעולות לביצוע שתדרשו לעשות כדי לשפר את הציון. אבל אחד מהדברים המרכזיים הם עבודה עם תבנית נקייה לעבודה מבחינת קוד ומבחינת תוספים שיושבים על האתר.

ככל שיש באתר יותר תוספים, יותר פיקסלים, יותר פלאגינים וכדומה, כך מהירות האתר תיפגם וגולשים עלולים לנטוש את האתר שלכם לטובת אתרים של המתחרים בהם חווית הגלישה טובה יותר.

מומחה קידום - מהירות טעינת אתר

 

שטיק מדיה – מומחה קידום אתרים

שטיק מדיה מתמחה בקידום ארגונים וחברות בניהול 360 של פעילות הדיגיטל בארגון – אסטרטגיה שיווקית, מיתוג, בניית אתרי אינטרנט, ניהול כלל פעילות הפרסום, פרסום בגוגל, פייסבוק, יוטיוב, פרסום בטאבולה, פרסום באאוטבריין ועוד.

הצוות שלנו הוא צוות מסור ומנוסה והקידום האורגני שלנו ייקח אתכם קדימה וישפר לכם את ציון האתר וסמכות הדומיין. אם אתם רוצים להרחיב בקריאה בנושא של פרסום בגוגל מול קידום אורגני, בקרו בלינק.

שאלות נפוצות בנושא מומחה קידום

מה ההבדל בין קידום אורגני לקידום ממומן?

ישנם מספרים הבדלים בין קידום אורגני לקידום ממומן, ועמדנו על כמה מהם במאמר אותו פרסמנו. בקצרה, פעילות קידום ממומן בגוגל היא ממוקדת מאוד וניתן לקבוע אילו ביטויים אתם רוצים לטרגט, אילו קהלי יעד, באיזה מחיר וכמובן, לעלות מאוד מהר לאוויר ולהתמקם במיקומים הראשונים בגוגל.

קידום אורגני לעומת זאת, לוקח זמן רב יותר ולא ניתן לקבוע אילו קהלי יעד יצפו בתוצאות החיפוש שלכם. ישנם עוד הבדלים רבים ואנו ממליצים לכם להרחיב בקריאה באתר שלנו.

כמה זמן צריך להמתין כדי לראות תוצאות בקידום אורגני?

משך הפעילות של קידום אורגני כדי לראות תוצאות, משתנה בין מותג למותג ונשענת על מספר פקטורים, כמו ציון הדומיין שלכם, איכות התכנים שלכם, רמת הפעילות והפרסום של המתחרים, הביקוש בשוק ועוד. ככל שתהיה פחות תחרות והאתר שלכם במצב טוב יותר, כך תוכלו להתקדם מהר יותר.

מהם הדגשים המרכזיים לחיזוק ציון הדומיין שלכם?

הדגשים המרכזים לשיפור ציון הדומיין שלכם נעוצים בעבודת קידום בתוך האתר שלכם ומחוץ לאתר שלכם. פעילות באתר תכלול שיפור מהירות, התאמת האתר למובייל, קישורים פנימיים לתוכן באתר, וגם פעילות מחוץ לאתר שתכלול בניית קישורים איכותיים לאתר מדומיינים חזקים.

למה לבחור בשטיק מדיה לקידום האתר שלכם?

לקוחות שעובדים עם שטיק מדיה מרגישים מדי יום את האכפתיות, את הרצון להצליח ואת הרמה המקצועית הבלתי מתפשרת שאנו מציגים ללקוחות שלנו. אנו שואפים למצוינות ורוצים להוביל את הלקוחות שלנו להצלחות עסקיות בכלל הפעילות השיווקית שלהם.

4.9/5 - (29 votes)