פרסום עסקים באינטרנט הוא חלק קריטי מפעילות השיווק והפרסום של כל חברה בישראל ובעולם, לא משנה באיזה תחום היא עוסקת. מכיוון שעולם הפרסום באינטרנט מורכב וכולל אפשרויות פרסום רבות, הכנו עבורכם 5 טיפים עוצמתיים לקידום הפרסום שלכם.

הטיפים שתקראו הם חלק ממכלול שלם של פעולות לקידום, שיווק ופרסום של חברות וארגונים וכמובן שהיריעה קצרה מלהכיל את אפשרויות הפרסום השונות והפלטפורמות הרלוונטיות, אבל נכוונן את עצמנו למספר נקודות הכרחיות וחשובות.

טיפ 1 – תוכנית פרסום מדויקת

תוכנית פרסום היא אבן היסוד של כל פעילות מוצלחת של פרסום עסקים באינטרנט. בלי תוכנית, אתם לא יכולים לדעת מה אתם רוצים ולאן אתם הולכים.  אפשרויות הפרסום כיום הן כל כך מגוונות ויש כל כך הרבה כלים לשיווק ולפרסום, שהדבר הכי קל הוא להתפזר ולאבד כיוון – ולכוון למקומות הלא נכונים.

מה המשמעות של כיוונון למקום הלא נכון?

אובדן של זמן, כסף ואמונה בכלי השיווק. אם תתכוננו כמו שצריך ותכינו תוכנית מפורטת לניהול הפעילות, תוכלו לעלות עם מודעות יותר מדויקות, לעלות בפלטפורמות נכונות יותר ולהגדיל את הסיכויים להביא תוצאות כבר בשלבים הראשונים של הקמפיין.

משרד פרסום מקצועי ומנוסה יידע לבנות יחד אתכם את התוכנית האופטימלית לקידום הפעילות שלכם, תחת בדיקה ומחקר מעמיק על פעילות החברה. לדוגמא, האם כדאי לפרסם בגוגל או בפייסבוק? האם כדאי לנהל פעילות באינסטגרם? האם כדאי לנהל פעילות של קידום אורגני? שאלות אלו יקבלו מענה אחרי תוכנית ומחקר מעמיק.

אתם ממש לא רוצים לבצע בדיקה שטחית ולא מספקת שתגרום לכם לקבל החלטות מוטעות שיבזבזו לכם זמן, כסף ומאמץ רב. בדקו האם משרד הפרסום שלכם בקיא ושולט ברזי הפרסום באינטרנט ויודע לבנות תוכניות מוכוונות תוצאה.

טיפ 2  – מחקר

עולם הדיגיטל הוא עולם עם חסרונות רבים מנקודת המבט של פרטיות המשתמש. אך מצד שני, המידע הרב שנאסף עלינו ועל שאר הגולשים בעולם, על ידי ענקיות הפרסום כדוגמת גוגל או פייסבוק, מאפשר לנו בתור מפרסמים מרחב תמרון רחב לקבלת החלטות שיווקיות.

כלי המחקר מאפשרים לנו לבצע אנליזות מתקדמות במגוון רחב של כלים ופלטפורמות עוד לפני שהפעילות עולה לאוויר. לדוגמא, ביצוע של מחקר מילות מפתח בגוגל, מחקר לגבי פעילות אורגנית שלכם ושל המתחרים, מחקר לגבי תנועה באתרים של המתחרים שלכם ועוד. פרסום עסקים באינטרנט מוכוון תוצאות יידע לנצל את כלי המחקר האלו לטובת הפעילות שלכם ולכלול את המסקנות בתוכנית השיווק שלכם.

כמה מכלי המחקר האלו כוללים את:

https://seositecheckup.com/ – מאפשר לכם לנתח בקלות את התנועה האורגנית לאתר שלכם ולאתרים של המתחרים שלכם.

https://keywordtool.io/ – כלי מחקר מצוין שמאפשר לכם למצוא ביטויים ומילות מפתח מעניינות לקמפיינים שלכם, על בסיס ניתוח של פעילות המתחרים שלכם.

https://www.similarweb.com/ – אחד מהשירותים המובילים שיצאו מישראל בתחום המחקר והניתוח של פעילות המתחרים שלכם.

טיפ 3 – קריאייטיב

יכול להיות לכם מוצר מצוין ואפילו שירות מצוין, אבל זה לא אומר שתצליחו לייצר מכירות או לידים בצורה קבועה ובכמות לה אתם מצפים. פעילות השיווק והפרסום שלכם ובמיוחד הקריאייטיב שלכם יהיו בעלת השפעה ישירה על ההצלחה של הקמפיינים שלכם.

כל פעילות פרסום חזקה ועוצמתית מתחילה עם קריאייטיב מדוייק, שנותן מענה מצד אחד למטרות של המותג ולמוצרים אותו הוא רוצה לקדם, ומצד שני לגולשים, ללקוחות הפוטנציאלים, שצריכים הנעה לפעולה כדי לגרום להם לבצע את הפעולה המיוחלת.

וזה לא פשוט.

פרסום עסקים באינטרנט הפך לזירה עמוסה לעייפה, עם הרבה מפרסמים קטנים שמצליחים לייצר הסחות דעת ולגנוב את תשומת הלב מהחברות הגדולות. כלי הפרסום המתקדמים מאפשרים להמון חברות להיכנס למשחק, ודבר זה מעלה את החשיבות של הקריאייטיב באלפי מונים.

אתם חייבים שיהיה לכם קריאייטיב ברור, מעניין וזכיר שייצר עניין ראשוני אצל קהל היעד ויעלה את הסיכוי שיבחרו לבקר דווקא באתר שלכם על פני האתרים של המתחרים. חשבו על זה, בחיפוש ממוצע בגוגל לדוגמא, הגולש ייתקל בתוצאות ממפרסמים שונים עם מסרים שונים.

קריאיטיב לא אומר בהכרח השקעה של מיליוני שח בגיוס של  מובילת דעה כזו או אחרת ובקמפיין עם צוות צילום ו344 שחקנים קרנפים ופילים. אתם מוזמנים לצפות בקריאייטיב העוצמתי שעשינו לנעמת לפני בחירות 2020, קריאייטיב שייצר רעש תקשורתי עצום ובתקציב שפוי לחלוטין>

https://2511.co.il/

 

טיפ 4 – מיהם קהלי היעד שלכם?

אחד מהכלים העוצמתיים ביותר לקידום פעילות של פרסום עסקים באינטרנט, הוא השימוש בכלים למחקר, איתור ופנייה אל קהלי יעד מדוייקים למותג. מחקר קהלי יעד הוא אחד מהדברים החשובים ביותר בפעילות דיגיטל, ובשטיק מדיה זוהי מומחיות מיוחדת שלנו.

לפני עלייה לאוויר עם קמפיינים של פרסום באינטרנט, אתם רוצים לבנות פרסונות מדוייקות ולהבין מיהם הקהלים הנכונים לפעילות, ולקבל עליהם תובנות רבות ככל האפשר. החל מחיתוכים גיאוגרפים, דרך הגדרות של מגדר, גיל, תחומי עניין, עמודים שהם עוקבים אחריהם, אתרים בהם הם גולשים ועוד. החשיבות של מחקר זה היא עצומה – אם יודעים לגזור ממנו את התובנות הנכונות.

תובנות נכונות יכולות לשנות לחלוטין את הכיוון של הקמפיין, את הקריאייטיב, השפה הגרפית וגם הפלטפורמות בהן תפרסמו. הכל סובב סביב קהל היעד והצורך להניע אותו לפעולה, ולכן אתם חייבים להכנס לו לראש ולהבין טוב טוב מה יניע אותו מאיזור הנוחות שלו.

הDNA של שטיק הוא המסר הנכון לאדם הנכון, ואיתור של קהלי יעד ופנייה מדוייקת אליהם באמצעות קריאייטיב חריף זו המומחיות שלנו ובזה אנו עוסקים יום אחרי יום. אל תוותרו על חלק זה בפעילות שלכם ואל תסתפקו בהגדרות בסיסיות בלבד לקהלי היעד שלכם.

 

טיפ 5 – הגדרת מדדי ההצלחה

הקפידו על הגדרה של מדדי הצלחה לקמפיין שלכם! פעמים רבות מדיי אנחנו יושבים עם חברות שלא יודעות איך למדוד את ההצלחה של הקמפיינים שלהן, ומשרד הפרסום שלהן מציג להם כל מיני סיסמאות ונתונים של חשיפות וביקורים באתר.

שלא תטעו, אם מה שמעניין אתכם זה קמפיין מודעות רחב היקף, ואתם רוצים לייצר טראפיק לאתר – זה מצוין. אך רוב רובן של החברות, בכל התחומים, רוצות לקבל לידים איכותיים ומכירות באתר. פרסום עסקים באינטרנט כולל התייחסות קונקרטית למטרות החברה וליעדים העסקיים שלה.

הגדרת מדדי ההצלחה משתנים מחברה לחברה ומתחום עיסוק אחד למשנהו ויקבעו במסגרת המחקר המקדים על החברה, ועל פי התקציב השיווקי והיעדים שהותוו על ידי החברה. מדדי הצלחה נקראים גם KPI, דוגמאות למדדים כאלו עשויות להיות:

  • מחיר לליד
  • מחיר לשיחה
  • מחיר לרכישה דרך האתר
  • מחיר לביקור באתר
  • מחיר להרשמה לקורס

 

טיפ 6 – אינטגרציה בין כל פלטפורמות הפרסום

אחד מהנושאים החשובים בתחום פרסום עסקים באינטרנט, הוא לבצע אינטגרציה מלאה בין כל מערכות הפרסום שאתם עומדים להשתמש בהן. מה המשמעות של אינטגרציה שכזו?

כשאתם מתחילים קמפיינים דיגיטליים אתם רוצים לוודא כי אתם יכולים למדוד את כל התנועה שאתם מצליחים לייצר, ולדעת לייצר המשכיות בקמפיינים בזמן המעבר של הגולש מפלטפורמה לפלטפורמה. החיבור צריך להיות בין גוגל אדס לאנליטיקס, בין אנליטיקס לפייסבוק, בין פייסבוק לאינסטגרם ועוד ועוד.

פרסום בגוגל או פרסום בפייסבוק? מה אם אתם מנהלים קמפיינים בשניהם? איך תוכלו להבין איזה מהם נתן לכם תוצאות יותר טובות, ואיך לתפור חווית מסע לקוחה נעימה ועוצמתית יותר?

ניקח דוגמא:

אתר און ליין למכירת מוצרי דליקטס בתחום הגבינות והיין, עם משלוחים עד הבית וחווית גלישה נעימה באתר. מטרת הלקוח היא לייצר מכירות דרך האתר. לכן, אחד הקמפיינים הראשונים הם קמפיין ממומן בגוגל כדי לענות לביקושים קיימים במנוע החיפוש.

רוב הגולשים ייכנסו לאתר אך יסיימו את הביקור ללא רכישה. אחוזי ההמרה בעולם מדברים על 1-2 אחוז כממוצע עולמי. אבל האם המשמעות היא שהתקשורת שלכם מול הלקוח הסתיימה? כלי השיווק והפרסום כיום מאפשרים לכם להגיע אל הלקוח גם באמצעות פרסום בפייסבוק, באינסטגרם, ברשת התוכן או במאמרי תוכן איכותיים. זאת אומרת, זה שהגולש ביקר באתר שלכם, זה לא מספק.

אתם נכנסים איתו לסוג של מערכת יחסים, שבה המטרה שלכם תהיה לעניין אותו מספיק כדי להיכנס שוב לאתר ובסופו של דבר לבצע רכישה.

משרד פרסום באינטרנט מקצועי צריך להדריך אתכם לכל אורך הדרך על מנת לייצר זרימה נכונה ושוטפת בין כל כלי השיווק והפרסום שלכם ולבצע את כל האינטגרציות ההכרחיות למדידה וניהול נכון של הקמפיינים.

פרסום עסקים באינטרנטטיפ 7 – השתמשו גוגל מרצ’נט

אחד מכלי המכירות העוצמתיים ביותר לאתרי מכירות און ליין, הוא שימוש בגוגל מרצ’נט. מודעות גוגל מרצ’נט הן הראשונות שגוגל מציגה בזמן חיפוש אחרי רכישה של מוצרים, ולא בכדי גוגל נותנת לעצמה עדיפות על פני אתרי אינטרנט, וזהו לא המקרה הראשון שהיא עושה כך.

אם אתם מנהלים קמפיינים של פרסום בגוגל אדוורדס בחשבון קיים, הקמפיינים של מרצ’נט רצים דרך מערכת הפרסום של גוגל. תצטרכו כמובן לפתוח תחילה חשבון של גוגל מרצ’נט, ולאחר הקמת החשבון ואישור שלו, תוכלו להרים קמפיינים לקידום מכירות – אבל זו השקעה משתלמת לחלוטין.

אחוז ההקלקות בגוגל על תוצאות החיפוש הראשונות מדברות על עשרות אחוזים, ולכן אם יש לכם הזדמנות להיכנס כבר בראש הדף עם המוצרים שלכם, זו הזדמנות מעולה. אל תתקפלו מעבודה קשה ומחיבור של המוצרים. ישנם תחומים שבהם התחרות בגוגל מרצ’נט היא כל כך נמוכה, שזה ממש אוקיינוס כחול ובתולי עבורכם.

טיפ 8 – אוטומציה שיווקית שתחסוך לכם זמן וכסף

 אוטומציה שיווקית היא שם כולל לפעולות אותן ניתן לבצע בצורה אוטומטית וללא מגע אדם.

תהליכי האוטומציה מאפשרים לנו לחסוך זמן רב וכסף רב, ולהעניק ללקוחות שירות יוצא מגדר הרגיל, עוד לפני שהם הפכו ללקוחות שלנו. הדרך הטובה ביותר להסביר אוטומציות שכאלו, היא לתת דוגמאות לשימושים פרקטיים שלהם:

  • אוטומציה שתשלח סמס אוטומטי ללקוח אחרי השארת ליד.
  • אוטומציה שתשלח את הליד שקיבלתם ישר לתוך קובץ של גוגל שיטס.
  • אוטומציה שתשלח הודעה אוטומטית לאיש המכירות שלכם על כך שהגיע ליד.
  • אוטומציה שתכניס את הליד אוטומטית לתוך ה CRM שלכם, לפי מקור ההגעה של הליד.
  • ועוד ועוד.

אלו רק חלק מהאוטומציות השיווקיות שאתם יכולים ליצור לעצמכם, ורק מדוגמאות אלו אתם מבינים שזהו שירות מהיר ואוטומטי שאדם לא יכול לתת ללקוחות פוטנציאלים, ובטח לא למסה גדולה של לקוחות כאלו. האפשרויות הן כמעט בלתי מוגבלות ומניסיון שלנו בעבודה עם לקוחות רבים בנושא – זה ממכר.

ברגע שתתחילו לבצע אוטומציות והן יעבדו, אתם פשוט תתחילו לחשוב על דברים נוספים שניתן לעשות ותתחילו להיכנס למוד חשיבה כזה.

 

טיפ 9 –קידום אורגני

קידום אורגני מייצר לחברות תנועה איכותית לאתר, גם מבחינת זמן גלישה, מבחינת לידים וגם מבחינת רכישות באתר. מהסתכלות רבת שנים בחשבונות אנליטיקס של חברות רבות, אנו מזהים כי התנועה האורגנית מצליחה לייצר תנועה סופר איכותית לאתרים.

אחת מהבעיות העיקריות בתחום של קידום אורגני היא משך הזמן הארוך שלקוח לראות תוצאות, דבר שמרתיע בעלי עסקים רבים שחושבים רק על יום המחר ולא מביטים קדימה בחלון הזמן. זוהי טעות, כי אם העסק שלכם כאן לטווח הארוך, כדאי לכם להתחיל להשקיע בקידום אורגני לאתר שלכם כאן ועכשיו.

תוצאות הקידום האורגני עדיין מביאות תוצאות גם אחרי השינויים הבלתי פוסקים של גוגל שמעיפים את התוצאות האורגניות עוד ועוד למטה. אבל גולשים רבים לא לוחצים על המודעות הממומנות, במודע, ויורדים ישירות לחלק האורגני של תוצאות החיפוש.

פרסום עסקים באינטרנט 1חומרי קריאה נוספים שיסייעו לכם להתמקצע ולהשתפר בתחום פרסום עסקים באינטרנט:

קידום אתרים אורגני – איך לבחור חברה לקידום אתרים? האם קידום אתרים אורגני במנוע החיפוש של גוגל רלוונטי לפעילות החברה שלכם? מהו הזמן הנכון ביותר להתחיל בפעילות קידום אורגני לחברה?

בניית אתרים – איך בוחרים חברה לבניית אתרים? מהם הדגשים החשובים ביותר לתהליך בניית האתר? על מה להקפיד וממה להימנע בכל מחיר?

איך בוחרים משרד שיווק באינטרנט? האם יש חשיבות לתחומי ההתמחות של החברה? האם יש חשיבות לשיחה עם ממליצים של החברה?

מיתוג חברות – מהי החשיבות של שפת המותג שלכם בקמפיינים שלכם? או לפעילות הקידום האורגנית שלכם? מהי החשיבות של עיצוב לוגו לעסק בחברת מיתוג מקצועית?

 

שטיק מדיה – פרסום עסקים באינטרנט

שטיק מדיה מובילה את תחום פרסום עסקים באינטרנט מעניקה ללקוחותיה שירות מקצועי וצמוד, עם ניטור מלא של הפעילות ומומחיות באופטימיזציה. זה מאפשר ללקוחות שלנו לייצר מצב בו הם לומדים ומשתפרים לאורך זמן ומייצרים החזרים טובים יותר עבור ההשקעה שלהם בפרסום.

אם אתם מחפשים חברה עוצמתית ומקצועית עם שירות חסר תחרות, הגעתם למקום הנכון.

בואו נעשה שטיק!

שאלות נפוצות

מה החשיבות של בניית תוכנית פרסום דיגיטלית?

החשיבות של בניית תוכנית היא עצומה להצלחת החברה שלכם בפעילות הפרסום. תוכנית תזהה נקודות יתרון ותורפה, תגדיר מטרות ברורות, תייצר בהירות לגבי המסרים ולגבי קהלי היעד וכמובן תפרוס בפניכם מידע על המתחרים שלכם.

מהם הכלים המובילים לפרסום חברות באינטרנט?

כלי הפרסום המובילים בישראל הם כמובן גוגל ופייסבוק, על שלל כלי הפרסום שהן מחזיקות אצלן – אינסטגרם, רשת השותפים, יוטיוב וכדומה. כמובן שישנם כלי פרסום נוספים ועוד אפשרויות קידום אך הדבר החשוב ביותר הוא לפעול על פי מטרות המותג ועל פי הרגלי הצריכה של קהלי היעד שלכם.

האם כדאי לפרסם בגוגל או בפייסבוק?

זוהי שאלה שלא ניתן לתת עליה תשובה בלי להבין מהו תחום הפעילות שלכם, קהלי היעד שלכם, מתחרים, והיעדים שלכם. לרוב החברות אנו ממליצים על תמהיל פעילות שכולל פרסום בגוגל ופייסבוק, ולאורך כל הדרך ניטור וניתוח הפעילות כדי לוודא מי מהפלטפורמות מביאה את התוצאות הטובות ביותר.

האם כדאי לפרסם ביוטיוב?

חד משמעית כן. פרסום ביוטיוב מצליח לייצר לחברות לא רק תודעה ומודעות לשירותים ומוצרים חדשים, אלא גם הנעה של גולשים לאתר דרך קמפיינים של רימרקטינג. יתרה מכך, ההימנעות של מפרסמים רבים מיוטיוב, מאפשרת להשיג שטחי פרסום איכותיים במחירים אטרקטיביים.

5/5 - (1 vote)